دوربین مداربسته تا چند روز فیلم نگه می دارد

حافظه دوربین مداربسته

حافظه دوربین مداربسته :دوربین مداربسته یکی از بهترین تجهیزات جهت ایجاد امنیت در محیط های درونی و بیرونی ساختمان است. این تجهیز قدرت نظارتی بالاتری نسبت به بازدارندگی دارد، به این معنی که مانع از سرقت نمی شود، اما سارقین با دیدن دوربین از سرقت خودداری می کنند یا در صورت انجام سرقت با استفاده از تصاویر ضبط شده دوربین می توان جهت تشخیص سارقین استفاده کرد. مسئله حائز اهمیت آن است که دوربین مداربسته تا چه مدتی تصاویر را در خود نگه می دارد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص حافظه دوربین مداربسته تا انتهای این نقاله با ما همراه باشید.

مدت زمان نگه داشتن فیلم در دوربین مدار بسته به عوامل متعددی چون رزولوشن و کیفیت تصویر، نرخ فیلم، میزان فشرده سازی فیلم، حجم هارد دیسک و حافظه دوربین مداربسته و … بستگی خواهد داشت. پکیج کامل دوربین مداربسته داهوا از پکیج هایی است که تصاویر را به مدت مورد نیاز کاربران در خود جای می دهد.

از برخی عوامل موثر در مدت زمان نگهداری تصاویر در دوربین مداربسته می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هارد یا حافظه دوربین مدار بسته
  • تعداد دوربین های سیستم نظارت تصویری یا cctv
  • میزان کیفیت و رزولوشن تصاویر دوربین مداربسته
  • نوع دستگاه ضبط از نوع دیجیتال DVR یا از نوع شبکه NVR
  • تعداد فریم ها

یکی از عوامل تعیین کننده قیمت دوربین مداربسته مدت زمان ماندگاری فیلم ها و تصاویر در این دوربین است. قیمت دوربین مدار بسته دید در شب داهوا با توجه به ماندگاری نسبتا بالا در حدود 90 روزه تصاویر و فیلم ها بر آن مناسب و مقرون به صرفه است.

به منظور ارتقا ظرفیت دوربین مدار بسته و بالا بردن مدت زمان نگهداری تصاویر بر دوربین مداربسته می توان از روش های زیر استفاده کرد:

  • افزودن تعداد دوربین های بیشتر: با افزایش تعداد دوربین های سیستم نظارت تصویری می توان مدت زمان نگهداری تصاویر بر دوربین را افزایش داد. 
  • تقویت ضبط کننده DVR یا NVR: ضبط کننده ویدئو دیجیتال را DVR و ضبط کننده ویدیو شبکه را NVR می گویند، در صورت ارتقا این ضبط کننده ها می توان مدت زمان ماندگاری تصاویر بر دوربین را بالا برد.
  • افزایش ظرفیت هارد دیسک: هارد دیسک تجهیزی جهت نگهداری تصاویر ضبط شده است، هر چه ظرفیت هارد دیسک بالاتر باشد، تصاویر مدت زمان بیشتری بر روی هارد باقی خواهد ماند.
  • فرمت فشرده سازی تصاویر: فرمت فشرده سازی در مدت زمان ماندگاری تصاویر بر هارد دیسک تاثیر دارد. برای مثال استفاده از فرمت های ذخیره سازی H 265 یا H 264 یا +H265 این امکان را فراهم می آورد تا تصاویر به مدت زمان بیشتری در هارد باقی بمانند.
  • ارتقا زیرساخت ها: در صورتیکه از دوربین های مداربسته تحت شبکه استفاده می کنید، لازم به ذکر است که استفاده از تجهیزات باکیفیت در شبکه می تواند زمان ماندگاری تصاویر را افزایش دهد، برای مثال استفاده از سوئیچ poe در شبکه در مقایسه با دیگر سوئیچ ها ماندگاری تصاویر بر هارد را افزایش می دهد.
  • مدیریت ضبط تصاویر: کاربران می توانند برنامه زمانبندی جهت ضبط تصاویر در نظر بگیرند و از ضبط مداوم و یکسره تصاویر در دوربین مداربسته ممانعت کنند، این کار سبب می گردد تا فضای هارد دوربین در بازه زمانی طولانی تری پر شود و تصاویر طولانی تر در هارد باقی بمانند.
  • فعال کردن قابلیت تشخیص حرکت یا MOTION DETECTION:در این حالت دوربین زمانی به ضبط تصویر می پردازد تا سوژه متحرکی وارد میدان دید دوربین مدار بسته شود، در این حالت دوربین به ضبط تصاویر اقدام می کند، در غیر اینصورت ضبط تصاویر توسط دوربین انجام نگرفته و ماندگاری تصاویر در دوربین بیشتر خواهد بود.
  • غیر فعالسازی ضبط صداها: دوربین مداربسته توانایی ضبط صدا در کنار تصاویر را دارد، اما اگر صداهای اطراف دوربین غیرضروری باشد، نیازی به ضبط صداها توسط دوربین نبوده و از این طریق حافظه بیشتری برای کاربران باقی خواهد ماند.
  • تنظیم رزولوشن یا کیفیت تصاویر: کاملا مشخص است که تصاویر با کیفیت و رزولوشن بالا حجم بیشتری از هارد را اشغال می کنند، لذا نیاز است در فضاهایی که اهمیت کمتری از لحاظ امنیت دارند، تصاویر با رزولوشن و کیفیت کمتری ضبط شوند تا هارد دوربین فضای بیشتری جهت ضبط تصاویر داشته باشد.ا
حافظه دوربین مداربسته

دوربین مداربسته ای که از حافظه داخلی خود استفاده می کند تصاویر و فیلم ها را تا چند هفته در خود نگه می دارد. دوربین های مداربسته ای که از SD کارت برای ضبط فیلم استفاده می کنند تا چند هفته یا چند ماه تصاویر را در خود نگه می دارد. 

اغلب دوربین های مداربسته تصاویر را تا 2 ماه معادل 60 روز در خود ذخیره می کنند، اما این مدت زمان بسته به نوع دوربین مدار بسته و روش های مورد استفاده جهت افزایش ماندگاری تصاویر ضبط شده متفاوت خواهد بود.

دوربین مدار بسته داهوا از بهترین و باکیفیت ترین دوربین های مداربسته است که اغلب تا 90 روز تصاویر و فیلم ها را بر خود نگه می دارد. یکی از علل بالاتر بودن قیمت دستگاه دوربین مدار بسته داهوا در مقایسه با دیگر دوربین ها مدت زمان بیشتر ماندگاری تصاویر و فیلم ها بر این دوربین است.

جهت پاک کردن فیلم دوربین مداربسته می توان از روش های زیر استفاده کرد:

  • دسترسی به تنظیمات دوربین و استفاده از فرمت دیسک یا حذف تمامی فایل ها جهت پاک کردن تمامی فیلم ها و تصاویر در دوربین.
  • بهره گیری از نرم افزار مدیریت دوربین به منظور دسترسی به فایل هایی که توسط دوربین ذخیره شده و می خواهیم حذف کنیم.
  • فرمت حافظه دوربین مداربسته که با این کار تمامی تصاویر پاک خواهند شد.

البته در صورت حذف تصاویر و فیلم ها با استفاده از روش های بالا، برخی اطلاعات بازیابی بر دوربین باقی مانده و با استفاده از آن ها می توان فیلم ها و تصاویر را بازیابی کرد.

حافظه دوربین مداربسته

اغلب دوربین های مدار بسته فیلم ها و تصاویر را بین 1 تا 3 ماه در خود نگه می دارند، اما به دلیل پر شدن حافظه دوربین مداربسته، فیلم های قدیمی تر پاک شده و فیلم ها و تصاویر جدید جایگزین می شوند، اما با استفاده از روش هایی می توان مدت زمان ماندگاری تصاویر و فیلم ها بر دوربین مداربسته را بهبود و افزایش داد. افزایش تعداد دوربین ها، تقویت حافظه جانبی DVR یا NVR، افزایش ظرفیت حافظه هارد دیسک، تغییر فرمت فشرده سازی، ارتقا زیرساخت های سیستم CCTV و … از مهمترین این راهکارها به شمار می روند.

Rate this post

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.