تفاوت دارک فایتر (Darkfighter) ولایت فایتر (Lightfighter)

تفاوت دارک فایتر (Darkfighter) ولایت فایتر (Lightfighter)

مقدمه
دوربین های مجهز به فناوری دارک فایتر و لایت فایتر می توانند تصاویری به مراتب واضح تر را برای کاربران فراهم آورند. تفاوت دارک فایتر و لایت فایتر در آن است که دارک فایتر در محیط هایی با نور کم و لایت فایتر در محیط هایی با نور زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. این فناوری از جمله فناوری هایی است که از بر قیمت دستگاه دوربین مدار بسته داهوا تاثیر گذاشته و سبب افزایش قیمت دوربین خواهد شد.به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این فناوری و تفاوت دارک فایتر و لایت فایتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تفاوت دارک فایتر (Darkfighter) ولایت فایتر (Lightfighter)

دارک فایتر یا Darkfighter چیست؟

دارک فایتر از دوربین های تحت شبکه است. این دوربین ها وضوح تصویر بالایی داشته و علاوه بر آن نرخ فریم بالا و دید در شب عالی دارند. دوربین های دارک فایتر در تاریکی و جایی که نور ضعیفی وجود دارد قادر است تا تصاویری با وضوح بالا ارائه دهد و نوعی دوربین دید در شب نیز به شمار می آید. از جمله شعار های مورد استفاده در دوربین دارک فایتر شعار در تاریکی ببین یا se in the dark است. می توان از این دوربین ها در پارکینگ ها به ویژه پارکینگ مراکز تجاری استفاده کرد. دوربین دارک فایتر انواع مختلفی دارد که برخی از این انواع عبارتند از:

دوربین بولت:

این دوربین ها از جمله دوربین های دارک فایتری هستند که وضوح تصویری برابر 2 مگا پیکسل دارند و دارای لنز وریفوکال موتورایز هستند. این دوربین ها در شب تا برد 150 متری را نظارت می کنند و استاندارد بدنه ای ip66 دارند.

دوربین باکس:

از انواع دیگری از دوربین های دارک فایتر دوربین باکس است. وضوح تصاویر این دوربین تا 2 مگا پیکسل است.

دوربین دام:

دوربین دام از جمله دوربین های دارک فایتر با بدنه ip66 از جمله دوربین های ضد خرابکاری است. کیفیت تصویر در این دوربین 2 مگا پیکسل است و در شب می تواند تا 40 متر را نظارت کند.

دوربین اسپید دام:

نوعی دیگر از دوربین های دارک فایتر، دوربین دام است که کیفیت تصویری برابر 2 مگاپیکسل ارائه می کند. علاوه بر این ویژگی ها، دوربین های اسپید دام قابلیت ردیابی خودکار، قابلیت تشخیص هوشمند و استاندارد IK10 دارند.
بر خلاف دوربین های دارک فایتر، دوربین های مجهز به فناوری لایت فایتر جهت ایجاد وضوح تصویر در مناطقی پر نور مورد استفاده قرار می گیرند و تفاوت دارک فایتر و لایت فایتر در نوع محیط مورد استفاده این دوربین ها است. دوربین های مدار بسته سعی به ارائه وضوح تصاویر بالاتر با تعداد پیکسل بیشتر و نرخ فریم بالاتر هستند، در این میان پکیج کامل دوربین مداربسته داهوا با بالاترین کیفیت، بهترین عملکرد را داشته و خروجی تصویری متفاوت تری را برای کاربران فراهم می آورد.

مزیت دوربین های مجهز به فناوری دارک فایتر

مزیت دوربین های مجهز به فناوری دارک فایتر

متقاضیان خرید دوربین مدار بسته می توانند جهت استفاده از دوربین در شبکه، دوربین های IP بدون داشتن فناوری دارک فایتر را خریداری نمایند. اگرچه این دوربین ها نرخ فریم بالا، قابلیت دید در شب، قابلیت بدون سیم بودن و … را به کاربران ارائه می دهند، اما در شرایط نوری خاص تصاویر مناسبی متناسب با انتظار در اختیار ما قرار نخواهند داد. با بکارگیری دوربین های مدار بسته مجهز به فناوری دارک فایتر می توان به مراتب تصاویری واضح تر را در فضای کم نور مشاهده کرده و از این طریق نظارت و کنترل بیشتری بر محیط انجام داد. با استفاده از دوربین مجهز به فناوری دارک فایتر می توان تاثیرات رنگ ها بر یکدیگر را تا حد امکان کاهش داده و زنده بودن رنگ را حفظ کرد. علاوه بر وضوح تصویر بالاتر در شرایط نوری کم می توان با استفاده از قابلیت هایی مانند ANPR و قابلیت تشخیص عبور از خط از دیگر مزایای دوربین دارک فایتر که دوربین های معمولی در شبکه به آن مجهز نیستند، استفاده کرد. تفاوت دارک فایتر و لایت فایتر در محیط مورد استفاده از این دوربین ها بوده و وجه اشتراک هر دو ایجاد وضوح تصویر بالاتر است.
دوربین های مجهز به فناوری دارک فایتر در فضاهایی با نور کم مورد استفاده قرار می گیرند، اما دوربین های دید در شب، در فضاهایی تاریک و بدون نور مورد استفاده قرار می گیرند، لذا قیمت دوربین مدار بسته دید در شب داهوا در مقایسه با دوربین های مجهز به فناوری دارک فایتر بالاتر است.

لایت فایتر یا Lightfighter چیست؟

لایت فایتر قابلیتی در دوربین های مدار بسته است که به دوربین این توانایی را می بخشد تا در محیطی با منبع نوری شدید و کنتراست بالا، تصاویر با وضوح بالاتری دیده شوند. حتی این قابلیت در محیطی که نور پس زمینه ای تاریک داشته، اما به ناگهان روشن می شود، کاربرد دارد. اغلب دوربین های لایت فایتر قابلیت تصویر 60 فریم در ثانیه را دارند و از 7 دوربین 2 مگاپیکسلی تشکیل شده اند. برخلاف دوربین های مجهز به فناوری دارک فایتر که در پارکینگ ها و محیط های کم نور استفاده می شوند، دوربین های لایت فایتر در محیط هایی با نور زیاد مانند ورودی درها و پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرند. دوربین های لایت فایتر برد زیادی داشته و اغلب تا 200 متر را پوشش می دهند.

تفاوت فناوری دارک فایتر و لایت فایتر در چیست؟

دوربین های مدار بسته مجهز به فناوری دارک فایتر در محیط هایی با نور کم کاربرد دارند و وضوح تصویر بالایی در این فضاها فراهم می آورند، برای مثال پارکینگ ها از جمله فضاهایی هستند که از دوربین دارک فایتر استفاده می کنند، اما دوربین های مدار بسته مجهز به فناوری لایت فایتر در محیط هایی با نور زیاد کاربرد دارند و وضوح تصویر بالا در نور زیاد را برای کاربران فراهم می آورند، برای مثال ورودی درها و پنجره ها که نور زیادی دارند اغلب جهت نظارت و کنترل محیط از دوربین با فناوری لایت فایتر استفاده می کنند.

لایت فایتر در چیست
نتیجه گیری
فناوری دارک فایتر و لایت فایتر از جمله فناوری های مورد استفاده در دوربین های مدار بسته جهت ایجاد وضوح تصویر بالاتر هستند. تفاوت دارک فایتر و لایت فایتر در محیطی است که دوربین مورد استفاده قرار می گیرد، به منظور ایجاد وضوح تصویر بالاتر در محیط هایی کم نور مانند پارکینگ از دوربین دارک فایتر و به منظور ایجاد کیفیت و وضوح تصویر بالاتر در محیط هایی با نور زیاد نظیر ورودی درها و پنجره ها از دوربین هایی مجهز به فناوری لایت فایتر استفاده می شود.

Rate this post

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.