بررسی فناوری دوربین های SMD داهوا

مقدمه
یکی از مشکلات دوربین های مدار بسته حساس به حرکت، ضبط هرگونه حرکت و ارسال هشدار به کاربران است. این عسب سبب می گردد تا بسیاری از کاربران دوربین های مداربسته قابلیت حساسیت دوربین در برابر حرکت را غیر فعال کنند. برای حل این مشکل فناوری SMD روانه بازار گردید. فناوری SMD از فناوری های مهم دوربین های مدار بسته داهوا است. فناوری دوربین های SMD داهوا سبب می گردند که هر حرکتی ضبط نشده و بین حرکت انسان و ماشین تفاوت قائل می شود. نسخه های بعدی قابلیت SMD با عنوان SMD Plus و SMD نسخه سوم که همگی از هوش مصنوعی برای تشخیص حرکت درست استفاده می کنند، ضریب خطای بسیار پایینی دارند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فناوری دوربین های SMD داهوا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
فناوری SMD دوربین داهوا چیست؟

فناوری SMD دوربین داهوا چیست؟

ستفاده از دوربین مدار بسته یکی از بهترین راهکارهای امنیتی و نظارت بر محیط است که از وقوع جرائم تا حد زیادی جلوگیری می کند. اگرچه دوربین های مدار بسته قابلیت های زیادی دارند، اما یکی از عیوب آنها انجام اقدامات غیر ضروری است که عملکرد این دوربین ها را دچار نقص خواهد کرد، برای مثال اگر دوربین مدار بسته هرگونه حرکتی مانند افتادن برگ درختان، وزش باد، بارش برف و باران، حرکت حیوانات خانگی و … را به عنوان حرکاتی ناشناس تشخیص داده و به افراد اعلام هشدار نماید، دوربین تا اندازه ای کارایی خود را از دست خواهد داد. این عیب در دوربین های مدار بسته سبب می گردد تا بسیاری از کاربران قابلیت اعلان هشدار از طریق تشخیص حرکت را غیر فعال کنند.
یکی از بهترین راهکارها جهت مقابله با این عیب استفاده از فناوری دوربین های SMD داهوا است که در دوربین مدار بسته داهوا از ویژگی های منحصر به فرد این دوربین به شمار می رود. فناوری SMD یا Smart Motion Detection ازفناوری هوش مصنوعی جهت تشخیص حرکت درست و اعلان خطر به کاربران استفاده می نماید. این فناوری در سال 2018 در دوربین های مدار بسته داهوا قرار گرفت و مزیت بالایی را برای کاربران سیستم های CCTV فراهم آورد. این قابلیت بر قیمت دوربین مدار بسته دید در شب داهوا نیز وجود داشته و سبب می گردد تا قیمت دوربین مدار بسته درد در شب داهوا از نمونه های مشابه اندکی بالاتر باشد.

فناوری SMD Plus چیست؟

قابلیت SMD Plus متناسب با نام خود قابلیت بهبود یافته SMD است. این قابلیت در سال 2019 از طریق شرکت داهوا بر دوربین های مدار بسته قرار گرفت. دقت این قابلیت از SMD معمولی بیشتر بوده و حتی این فناوری قابلیت تشخیص حرکت انسان و خودرو از یکدیگر را دارد. این قابلیت می توان انسان را از 7 متری و خودرو را از فاصله 10 متری با ضریب خطایی کمتر از 1 درصد تشخیص دهد. این فناوری داده های مربوط به انسان و خودرو را به خوبی از یکدیگر تفکیک می کند.
بعدها نسخه سومی از نسخه Plus روانه بازار شده که با استفاده از فناوری دوربین های SMD داهوا، این فناوری قادر است تا انسان را از 15 متری و خودرو را از 25 متری تشخیص دهد،نسخه سوم قابلیت SMD در مقایسه با حالت Plus دقت بالاتری داشته و ضریب خطای نسخه Plus را نیز دارا نمی باشد.

ویژگی فناوری SMD

ویژگی های فناوری نسخه سوم از فناوری SMD

همانطور که بیان شده نسخه سوم از فناوری SMD Plus مزایا و ویژگی های بیشتری دارد، برخی از این مزایا عبارتند از:
ممانعت از پر شدن سریع هارد: پیشتر دوربین های مدار بسته ای که به قابلیت فناوری SMD مجهز نبودند، هرگونه حرکتی را ضبط کرده و به کاربران آلارم می دادند، این امر سبب می گردید تا حافظه هارد به سرعت پر شده و در صورتی که نیاز به ویدیویی خاص بود لازم بود تا بسیاری از ویدیوها بررسی گشته تا به ویدیوی مورد نظر دست یابیم و همچنین نیاز به پاک کردن هارد در فواصل زمانی کوتاه تر احساس می گردید.

کم شدن و از بین رفتن هشدار کاذب:

دوربین های مدار بسته قدیمی که به فناوری SMD مجهز نبودند، هرگونه حرکتی را به عنوان حرکتی نامتعارف تشخیص داده و علاوه بر ضبط تصویر به آلارم دادن به افراد اقدام می کردند، اما با استفاده از فناوری دوربین های SMD داهوا، دوربین های داهوا با استفاده از هوش مصنوعی میان حرکت انسان و ماشین تبعیض قائل شده و هر حرکتی را ضبط نکرده و به کاربران هشدار ارسال نخواهد کرد.

استفاده بهینه از فضای هارد:

همانطور که بیان شد،فناوری SMD میان حرکت خودرو و انسان تفاوت قائل بوده و هر حرکتی را روی هارد ضبط نمی کند، این امر سبب می گردد تا تصاویر درست روی هارد ذخیره شده و فضای هارد به صورت بهینه ای اشغال شود.
همانطور که بیان شد نسخه سوم از فناوری SMD مزایای بالاتری داشته و این سبب می گردد تا قیمت دستگاه دوربین مدار بسته داهوا که دارای فناوری نسخه سوم SMD باشند، قیمت بالاتری داشته باشند.

نتیجه گیری
فناوری و قابلیت SMD در دوربین های مدار بسته داهوا مزایای زیادی را برای کاربران فراهم آورده است. این فناوری میان حرکت انسان و ودرو تفاوت قائل شده و هر حرکتی را به عنوان حرکت اصلی ضبط نکرده و برای کاربران اعلان هشدار نمی نمایند و از این طریق هم فضای هارد بطور مناسبی پر می شود و هم برای کاربران هشدارهای غیر مرتبط ارسال نخواهد شد. متقاضیان دوربین های مدار بسته که پکیج کامل دوربین مداربسته داهوا را خریداری می نمایند می توانند در تمامی دوربین های این برند از فناوری یاد شده استفاده نمایند.

Rate this post

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.