دوربین مداربسته داهوا بهتر است یا هایک ویژن

مقایسه دوربین مداربسته

مقایسه دوربین مداربسته Closet Circuit Television یا به اختصار CCTV از رایج ترین سیستم‎های حفاظتی بوده که از آن برای برقراری امنیت در محیط‌های داخلی و خارجی استفاده می‌شود. مدل‏ها و برندهای زیادی از دوربین مداربسته در بازار موجود است. دو مدل از برندهای محبوب و پرفروش دوربین مداربسته در بازار، هایک ویژین و داهوا است.

بسیاری از افراد در هنگام خرید دوربین مداربسته دچار سردرگمی می‌شوند و از خود می‌پرسند که کدام دوربین را خریداری کنم، دوربین مداربسته داهوا بهتر است یا هایک ویژن؟ قیمت دوربین مداربسته dahua چقدر است؟ اگر قصد خرید دوربین مداربسته را دارید، خواندن این محتوا را از دست ندهید.

قیمت دوربین مداربسته داهوا و هایک ویژن

در بحث مقایسه دوربین مداربسته یکی از فاکتور ها قیمت می باشد که به بررسی آن می پردازیم. از دوربین‌های مداربسته هایک ویژن و داهوا مدل‎های بسیار زیادی در بازار موجود است. در رابطه با قیمت این دو برند پرطرفدار باید بگوییم که قیمت دوربین‏های مداربسته هایک ویژن ۱۰ تا ۲۰ درصد از قیمت دستگاه دوربین مداربسته داهوا بیشتر است. اگر قصد خرید دوربین مداربسته دارید و قیمت برای شما مهم است، می‌توانید مدل‏های مختلف دوربین مداربسته داهوا را خریداری کنید. اما اگر از لحاظ بودجه هیچ مشکلی ندارید، دوربین‏های مداربسته هایک ویژن گزینه مناسبی هستند. 

مقایسه دوربین مداربسته
مقایسه دوربین مداربسته

دوربین مداربسته هایک ویژن بخریم یا داهوا؟

مقایسه دوربین مداربسته داهوا و هایک ویژن دو نوع از برندهای مطرح و شناخته شده در جهان هستند که امروزه افراد زیادی برای خرید دوربین مداربسته بین این دو بر سر دو راهی قرار می‏گیرند. در پاسخ به سوال دوربین مداربسته داهوا بهتر است یا هایک ویژن باید بگوییم که هر دوی این دوربین‌ها جزو برندهای معتبر و شناخته شده هستند. انتخاب نوع دوربین بستگی به نوع کارایی و سلیقه شما دارد.

با این حال در این مطلب قصد داریم به مقایسه‌ای از این دو دوربین بپردازیم که شما بتوانید انتخاب درست‌تری مطابق با نیاز خود داشته باشید. ابتدا به توضیحات مختصری در مورد این دو برند و سپس به مقایسه آن‌ها می‌پردازیم.

معرفی برند داهوا

داهوا یکی از کمپانی‎های معتبر چینی بوده که از سال ۲۰۰۱ میلادی فعالیت خود را در زمینه تجهیزات و خدمات امنیتی و حفاظتی آغاز کرده است. اولین کمپانی که موفق به ساخت DVR هشت کاناله در چین شد، کمپانی داهوا است. دوربین مداربسته داهوا یکی از محبوب‌ترین، موفق‌‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات این کمپانی بوده که با توجه به تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته شده است.

معرفی برند هایک ویژن

هایک ویژن نیز یکی از مطرح‌ترین برندهای چینی است که با تولید دوربین‌های مداربسته با کیفیت جزو پیشرفته ترین تولید کنندگان سیستم امنیتی قرار گرفته است. برند هایک ویژن با ۱۷ سال فعالیت در زمینه تولید دوربین‌های مداربسته تاکنون توانسته است که کیفیت کار خود را به مشتریان ثابت کند. امروزه کاربران زیادی در کشورهای مختلفی از دنیا شامل آمریکا، کره جنوبی، هند، اسپانیا، ایران، ایرلند و …. از این دوربین‌ها استفاده می‌کنند.

  • از نظر میزان فروش

با توجه به این که هر دو برند جزو برندهای شناخته شده و مطرح هستند هر دو دارای فروش بالایی در سطح بازار هستند. با این حال در سال ۲۰۱۷ دوربین مداربسته داهوا با رتبه دو در فروش و دوربین هایک ویژن با رتبه یک در جهان مطرح است. هم‌چنین دوربین هایک ویژن از لحاظ تولید دوربین‌های IP پیشتاز است.

  • از نظر پیشینه کاری

این که افراد بیشتر دوربین مداربسته داهوا را خریداری می‌کنند یا هایک ویژن کیفیت این دوربین‌ها را اثبات نمی‌کند. اما به طور کلی می‌توان گفت که هایک ویژن به نسبت دوربین داهوا فروش تقریبا دو برابری داشته است و افراد از این دوربین در مکان‌های مختلفی چون فرودگاه‌ها، فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و …. استفاده می‌کنند.

  • از نظر قیمت

با توجه به این که قیمت پکیج کامل دوربین مداربسته داهوا به نسبت هایک ویژن مناسب‌تر است، برای افرادی که قیمت دوربین در اولویت است، داهوا انتخاب مناسب‌تری است. قیمت دوربین‌های هایک ویژن به نسبت داهوا ۱۰ تا 20 درصد بیشتر است. همچنین لازم به ذکر است که قیمت دوربین مداربسته دید در شب داهوا و هایک ویژن به نسبت دوربین‌های معمولی بیشتر است.

  • از نظر کیفیت

مقایسه دوربین مداربسته داهوا و هایک ویژن هر دو از لحاظ کیفیت در صدر جدول نسبت به سایر دوربین‌های چینی هستند. با این حال کیفیت تصویر ارائه شده توسط دوربین هایک ویژن حدود ۲۰ درصد نسبت به دوربین‌های داهوا بیشتر است. 

اگر شما نیز بین دوراهی قرار گرفته‌اید که دوربین داهوا را انتخاب کنید یا هایک ویژن به این مقایسه‌ها دقت کنید. چرا که برخی از ویژگی‌ها برای افراد در اولویت بیشتری هستند. به عنوان مثال برخی از افراد در خرید دوربین مداربسته کیفیت را در اولویت قرار می‌دهند اما برخی دیگر قیمت را در اولویت قرار می‌دهند.

اگر کیفیت برای شما مهم‌تر از قیمت است هایک ویژن انتخاب بهتری است و اگر قیمت دوربین برای شما مهم‌تر است دوربین مداربسته داهوا انتخاب مناسب‌تری است. با این وجود هر دو برند جزو برندهای مطرح و شناخته شده در جهان هستند که کیفیت تضمینی دارند.

مقایسه دوربین مداربسته
مقایسه دوربین مداربسته

بیشتر بخوانید:

دوربین مداربسته بی‌سیم بهتر است یا با سیم؟

مهرسام ایمن

مهرسام ایمن مجموعه‌ای آنلاین جهت خرید انواع دوربین مداربسته با کیفیت از جمله دوربین‌های هایک ویژن و داهوا است. امروزه نمایندگی‌های بسیاری در ایران وجود دارند که دوربین‌های داهوا و هایک ویژن را به فروش می‌رسانند. اما با توجه به این که این نمایندگی‌ها واردات مستقیم ندارند و واسطه هستند قیمت کالا را تا ۲۰ درصد افزایش می‌دهند.

فروشگاه مهرسام ایمن با عرضه مستقیم کالا و فروش بدون واسطه انواع دوربین مداربسته کیفیت اصلی را با قیمت مناسب‌تر از بازار به شما عرضه می‌کند. فروش و عرضه کالا در این مجموعه به صورت اینترنتی است و شما می‌توانید محصول مورد نظر را به صورت اینترنتی سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

سخن پایانی

داهوا و هایک ویژن دو برند مطرح شده تولید انواع دوربین مداربسته هستند که با توجه به کیفیت بالای تولید در سرتاسر جهان شناخته شده هستند. از این رو بسیاری از افراد هنگام خرید دوربین بین این دو برند بر سر دوراهی قرار می‌گیرند. انتخاب نوع برند دوربین مداربسته کاملا به خود شخص بستگی دارد که چه ویژگی‌هایی از دوربین برای او در اولویت قرار دارد.

دوربین مداربسته داهوا می‌تواند در عین کیفیت بالا قیمت خوبی نیز داشته باشد در حالی که دوربین هایک ویژن دارای کیفیت و قیمت بالاتری نسبت به دوربین داهوا است. لازم به ذکر است هر دو نوع دوربین به نسبت انواع دیگر برندهای چینی دارای کیفیت بالایی بوده و در جهان مطرح هستند.

Rate this post

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.