انواع مشکلات رایج تصویر دوربین مداربسته کدامند؟

مشکلات تصویر دوربین مداربسته

مشکلات رایج تصویر دوربین مداربسته Common CCTV image problems از بزرگترین چالش‌هایی هستند که کاربران دوربین مداربسته با آن‌ها مواجه می‌شوند. برای جلوگیری از مشکلات تصویر و خرابی‌های دوربین مداربسته اولین و اصلی‌ترین گام انتخاب درست دوربین مداربسته است. اگر متناسب با کاربری، دوربین باکیفیتی بخرید می‌توانید از ایجاد مشکلات تصویر دوربین مداربسته مانند نشان ندادن تصویر، واضح نبودن، تنظیم نشدن فوکوس، مشکل تصویر در شب، تنظیم نشدن نور سفید و طول بیش از حد کابل جلوگیری کنید. 

از مشکلات تصویر دوربین مداربسته می‌توان به تار شدن تصویر دوربین مداربسته، مشکلات رنگ تصویر دوربین، کوچک شدن تصویر، مشکل در وضوح تصویر، کوچک شدن تصویر دوربین و سوسو زدن تصویر در دوربین مداربسته اشاره کرد. شما با خرید دوربین مداربسته باکیفیت مانند پکیج کامل دوربین مداربسته داهوا می‌توانید از بسیاری مشکلات در دوربین مداربسته جلوگیری کنید. در این مقاله ما به بررسی مشکلات دوربین مداربسته پرداخته‌ایم. 

از دلایل خرابی تصویر دوربین مداربسته می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد: 

قطع برق از اولین علت نداشتن تصویر دوربین مداربسته است. اگر دوربین به سیستم متصل و روشن است؛ ولی تصویر ندارد مانیتور را بررسی کنید؛ چون ممکن است تصویر ارسال شود؛ ولی در مانیتور قابل مشاهده نباشد. اشکال در منبع تغذیه از شایع‌ترین علت‌‌هایی است که باعث می‌شود، دوربین تصویر نداشته باشد. 

اتصالات کانکتورها مانند فیش BNC  که به دستگاه DVR و در دو طرف دوربین نصب شده‌اند را چک کنید. 

کابل ارسال اطلاعات در مسیرهای کابل‌کشی را بررسی کنید که با فشار، ضربه و خمیدگی دچار آسیب نشده باشد. 

مشکلات تصویر دوربین مداربسته

اگر تمام موارد بالا را بررسی کرده‌اید؛ ولی مشکل تصویر نداشتن دوربین حل نشد. باید خود دوربین مداربسته را بررسی کنید. برای این منظور از دستگاه تستر می‌توانید، استفاده نمایید. سوختن یکی از پورت‌های دستگاه DVR می‌تواند یکی از دلایل تصویر نداشتن دوربین مداربسته باشد. اگر دوربین مداربسته با اتصال به پورت دیگر دستگاه DVR  تصویر داشته باشد، نشان می‌دهد که همان یک پورت دستگاه دچار مشکل شده است. اختلال در منبع تغذیه یکی از دلایل سیاه شدن تصویر دوربین مداربسته است. 

قیمت دوربین مداربسته دید در شب داهوا بسته به مدلی که دارد، متفاوت است. از دلایل قطع و وصل شدن این نوع دوربین مداربسته می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

برای بررسی قطع و وصل شدن تصویر دوربین در اولین گام باید فیش‌ها و سوکت‌های مربوط به منبع تغذیه را بررسی کنید. یکی از مشکلات رایج تصویر دوربین مداربسته برفکی شدن تصویر است که مهم‌ترین علت آن مشکل در منبع تغذیه است. 

شلی یا قطع شدن سوئیچ شبکه یا POE (Power over Ethernet)  یکی از دلایل قطع و وصل شدن تصویر دوربین مداربسته است. همیشه باید لوازم جانبی دوربین از کیفیت بالایی برخوردار باشند؛ چون نامرغوب بودن تجهیزات و فیش BNC  از اصلی‌ترین علت پرش تصویر دوربین مداربسته و قطع و وصل شدن تصویر است. 

فرسودگی کابل‌ها و اتصالات علت قطع و وصل شدن تصویر دوربین مداربسته است. برای رفع این مشکل باید تمام اتصالات، سیم‌ها و کابل‌ها را بررسی کنید. 

اگر از نظر فرمت ویدیویی دستگاه ضبط‌کننده دوربین مداربسته با دوربین مداربسته سازگار نباشد، شما نمی‌توانید روی مانیتور تصویر را مشاهده کنید. اگر رزولوشن مانیتور هماهنگ با دوربین مداربسته نباشد باعث قطع شدن تصویر دوربین مداربسته می‌شود. 

قیمت دوربین مداربسته dohua بسته به مدل آن متفاوت است. اگر از دوربین مداربسته داهوا استفاده می‌کنید و دوربین شما از کار افتاده است باید موارد زیر را بررسی کنید.

نوسانات برق می‌تواند، باعث سوختن دوربین مداربسته شود. گاهی منبع تغذیه بی‌کیفیت باعث ایجاد نوسان در برق و سوختن دوربین مداربسته می‌شود.

اتصالات و منبع تغذیه دوربین مداربسته را بررسی کنید و از سالم بودن آن‌ها اطمینان پیدا کنید.

خرابی و گره خوردن کابل می‌تواند باعث از کار افتادن دوربین مداربسته شود.

فریم ور Firmware  را آپدیت کنید. این کار را در صورتی می‌توانید، انجام دهید که دوربین به منبع تغذیه برق متصل شده باشد و آنلاین و در دسترس باشد.

هر دوربین مداربسته‌ای IP اختصاصی باید داشته باشد در غیر این صورت باعث تداخل IP دوربین‌های مداربسته می‌شود. 

رعد و برق باعث سوختن پورت‌های دوربین مداربسته می‌شود و ضربه هم موجب از کار افتادن پورت‌ها خواهد شد.

دستکاری دوربین مداربسته توسط افراد خلافکار باعث از کار افتادن آن می‌شود.

از دلایل بوق زدن دوربین مداربسته می‌توان موارد زیر را نام برد:

دستگاه ضبط‌کننده دوربین مداربسته برای این که به خوبی کار کند به تامین برق نیاز دارد و برق ناکافی باعث می‌شود، دستگاه شروع به بوق زدن کند.‌

دستگاه ضبط‌کننده باید به درستی به برق متصل شده باشد. ولتاژ آداپتور برق باید سازگار با نیاز دستگاه باشد. 

تمام کابل‌های برق و کابل‌های داده را بررسی کنید و از خراب شدن و شکسته نشدن آن‌ها مطمئن شوید. 

در صورت خراب شدن هارد دیسک باید تعمیر و تعویض آن را انجام دهید. 

برای این که مشکل اتصال هارد دیسک را بررسی کنید باید از پورت SATA  را از داخل دستگاه کابل هارد دیسک را خارج و مجددا آن را وصل کنید. خرابی در کابل یا پورت  SATA باعث اتصال ناقص کابل هارد دیسک می‌شود که کابل یا پورت SATA را باید تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی قیمت دوربین مداربسته چشم ماهی

مشکلات تصویر دوربین مداربسته

سخن پایانی 

یکی از چالش‌هایی که برای کاربران دوربین مداربسته‌ وجود دارد، مشکلات رایج تصویر دوربین مداربسته مانند نشان ندادن تصویر، تنظیم نشدن فوکوس و تنظیم نشدن نور سفید است. شما با خرید پکیج دوربین مداربسته داهوا می‌توانید از ایجاد بسیاری از خرابی‌ها و مشکلات در دوربین مداربسته جلوگیری کنید. قیمت دوربین مداربسته دید در شب و قیمت دوربین مداربسته dohua  بسته به مدلی که دارند، متفاوت است.

قطع برق، قطع شدن اتصالات کانکتورها، قطع شدن کابل‌ها و اتصالات در مسیر ارسال تصاویر از دلایل خرابی تصویر دوربین مداربسته هستند. سوختن دوربین، مشکل در اتصالات، کابل کشی نامناسب، استفاده از فرم‌ور قدیمی و ضربه و رعد و برق از دلایل از کار افتادن دوربین مداربسته هستند. برق ناکافی برای دستگاه ضبط‌کننده، بررسی منبع تغذیه، بررسی اتصالات، بررسی هارد دیسک و بررسی اتصال نبودن هارد به دستگاه از دلایل بوق زدن دوربین مداربسته هستند. عدم سازگاری DVR با دوربین مداربسته، فرسودگی کابل‌ها و اتصالات، ضعیف بودن سیگنال و وجود مشکل در منبع تغذیه از دلایل قطع و وصل شدن دوربین مداربسته محسوب می‌شوند. 

Rate this post

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.