راهنمای نصب دزدگیر ساختمان + بررسی کلی

راهنمای نصب دزدگیر ساختمان

راهنمای نصب دزدگیر ساختمان : دزدگیر بیسیم سیم کارتی یکی از بهترین دزدگیرها به منظور ایجاد امنیت در ساختمان و محل کار است. نصب دزدگیر ساختمان از نوع بیسیم به سهولت و به سرعت انجام می پذیرد. این دزدگیر با استفاده از پنل فرمان، سنسور حرکتی، آزیر و … در قبال هرگونه حرکت غیرعادی از طریق ایجاد صدای آژیر و ارسال پیامک به دیگران هشدار می دهد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نصب دزدگیر ساختمان از نوع بیسیم سیم کارتی تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

افراد می توانند جهت ایجاد امنیت در خانه و محل کار و جلوگیری از سرقت در آنها از دزدگیر بیسیم سیم کارتی استفاده نمایند. یکی از بهترین روش های نصب دزدگیر ساختمان استفاده از دزدگیر بیسیم سیم کارتی است. این دزدگیر از نوع بیسیم بوده و تمامی حسگرهای آن به گوشی موبایل متصل است و در صورت انجام سرقت از طریق آژیر و ارسال اس ام اس افراد خانه را از وجود سرقت مطلع می کند.

از آنجا که سارقین توانایی قطع هر سیمی برای از کار انداختن مسائل امنیتی ساختمان را دارند، نصب دزدگیر ساختمان از نوع سیم کارتی که سیمی خارجی ندارد و مستقیماً به گوشی موبایل متصل است، امنیت بالاتر و بهتری را در مقایسه با دیگر دزدگیرها برای اهالی ساختمان به ارمغان می آورد.

راهنمای نصب دزدگیر ساختمان

  از مزایای نصب دزدگیر ساختمان از نوع سیم کارتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد امنیت بالا: این دزدگیرها بدون سیم خارجی بوده و قابلیت دستکاری شدن ندارند، از این جهت سطح امنیتی ایجاد شده با نصب دزدگیر ساختمان بیسیم از درجه بالاتری برخوردار است. 
  • نصب و راه اندازی آسان: نصب دزدگیر ساختمان بیسیم به سرعت و به راحتی انجام می پذیرد و در هر ساختمانی قابل نصب است و فضای زیادی را اشغال نمی کند.
  • قابل حمل بودن: نقل مکان از خانه ای به خانه دیگر، جابجایی این دزدگیر را با مشکل مواجه نمی کند زیرا سنسورهای حرکتی این دزدگیر بیسیم به راحتی قابل انتقال است و در خانه جدید متصل شده و امنیت خانه جدید را نیز افزایش خواهد داد.

  در کنار تمامی مزایای دزدگیر سیم کارتی این محصول نیز مانند دیگر محصولات معایبی دارد.

  برخی از معایب دزدگیر سیم کارتی عبارتند از:

  • هزینه ارسال پیامک: دزدگیر بیسیم سیم کارتی در صورت احساس خطر علاوه بر صدای آژیر از طریق پیامکی افراد را مطلع می سازد. ارسال پیامک به گوشی همراه هزینه دارد، هرچند مزایای بکارگیری این سیستم در مقایسه با هزینه ارسال پیامک قابل مقایسه نخواهد بود.
  • هزینه های جانبی: به منظور نصب دزدگیر ساختمان بیسیم سیم کارتی علاوه بر هزینه ای که بابت این دزدگیر پرداخت می شود، هزینه های جداگانه دیگری در خصوص نصب دوربین های امنیتی و قرارگیری سنسورهای تشخیص حرکت می بایست انجام پذیرد، لذا هزینه نصب دزدگیر ساختمان بیسیم سیم کارتی هزینه زیادی به دنبال خواهد داشت.
  • آنتن دهی منطقه جهت ارسال پیامک: یکی از روش های هشدار دزدگیر بیسیم سیم کارتی پیامک است، اگر افراد در منطقه ای قرار داشته باشند که آنتن دهی ضعیف بوده و قابلیت ارسال پیامک وجود نداشته باشد، پیامک با تاخیر ارسال شده و شاید زمان طلایی برای اقدام لازم از دست رفته باشد.
  • عدم قابلیت ارسال تصویر: این نوع از دزدگیرها قابلیت ارسال تصاویر خانه را برای افراد ندارند و تنها در صورت خطر امنیتی پیامکی را به تلفن همراه ارسال می کنند.

 جهت خرید این نوع دزدگیر متقاضیان می توانند از فروشگاه اینترنتی مهرسام ایمن گستر جنوب فرایند خرید را به راحتی و در کوتاهترین زمان ممکن انجام داده و با اطمینان در بازه زمانی تعیین شده، محصول خود را دریافت نمایند.

 همچنین جهت نصب دزدگیر ساختمان، تعمیر درب ریموتی پارکینگ ، سرویس جک درب پارکینگ، تعمیر جک درب پارکینگ تهران شبانه روزی و … افراد می توانند از مهارت و تخصص گروه فنی و مهندسی مهرسام استفاده کرده و مشکلات خود را برطرف نمایند.

در ادامه بررسی راهنمای نصب دزدگیر ساختمان به دزد گیر بی سیم پرداخته ایم ،افرادی که به نصب دزدگیر ساختمان از نوع سیم کارتی اقدام می کنند می توانند مطمئن باشند که این دزدگیر در صورت احساس حرکات غیر معمولی با توجه به سنسورهای حرکتی نصب شده در خانه با صدای آزیر همسایگان را از وجود سرقت مطلع کرده و با ارسال پیامک به صاحبین خانه سبب می شود که آن ها در کوتاه ترین زمان ممکن به خانه مراجعه کرده و از سرقت جلوگیری خواهد شد.

زمانی که دزدگیر در خانه فعال می شود پنل کنترل با شبکه موبایلی ارتباط برقرار کرده و حسگرهای حرکتی شروع به نظارت می کنند، این حسگرها ممکن است به حرکت، دود، بوی گاز، صدای شکسته شدن شیشه، تغییرات دما و رطوبت غیرعادی و … حساس باشند. در صورت بروز هر کدام از این موارد حسگرهای حرکتی به پنل کنترل سیگنال ارسال کرده و سریعاً ارسال پیامک به صاحبخانه انجام شده و آژیر دزدگیر فعال می شود. 

راهنمای نصب دزدگیر ساختمان

به منظور نصب دزدگیر ساختمان توصیه می گردد تا از متخصصین این حوزه استفاده گردد، در غیر اینصورت با طی مراحل زیر می توان به نصب و راه اندازی دزدگیر ساختمان اقدام ورزید. این مراحل عبارتند از:

  • نصب پنل مرکزی: پنل در جایی نصب می گردد که در معرض دید نباشد. توصیه می گردد تا این پنل در فضایی خنک، بدون رطوبت و نزدیک به سنسورهای نصب گردد.
  • نصب سنسورها داخل پنل مرکزی: اغلب داخل پنل 4 سیم وجود دارد، رنگ های مختلف را مثبت و منفی در نظر گرفته و با این کار سیم های همرنگ را به هم متصل کنید. در ادامه سنسورهای مثبت را به قسمت مثبت پنل مرکزی و سنسورهای منفی را به قسمت منفی پنل مرکزی وصل کنید.
  • نصب باتری: دزدگیر با جریان برق کار می کند و اگر برق قطع شود، دزدگیر عمل نخواهد کرد مگر اینکه در پنل مرکزی دزدگیر از باتری استفاده شده باشد. جهت نصب باتری لازم است تا کابل قرمز پنل مرکزی را به کلید قرمز و کابل مشکی را به کلید مشکی رنگ باتری متصل کنید.
  • نصب اسپیکر دزدگیر: دزدگیرها با استفاده از ایجاد صوت و اسپیکرهای موجود در خود سبب ایجاد ترس و وحشت در سارقین شده و دیگران را از سرقت مطلع می سازد. برای نصب اسپیکر دو سیم خارج شده از اسپیکر را به خروجی اسپیکر در پنل مرکزی نصب کنید.
  • نصب ریموت دزدگیر: برای راه اندازی ریموت می باست دکمه ریموت لرن پنل مرکزی دزدگیر را با دکمه ریموت به طور همزمان چند ثانیه نگه دارید تا ریموت جدید به پنل مرکزی اضافه شود.
  • نصب پیزو: تمامی دزدگیرها در زمان آژیر دو صدا تولید می کنند، صدای بم از اسپیکر و صدای زیر از دستگاهی به نام پیزو منتشر می شود. به منظور نصب پیزو یک سیم از پیزو خارج شده و به خروجی آن به نام siren متصل می گردد.
  • نصب چشمی دزدگیر: به منظور نصب چشمی دزدگیر، کابل خروجی از پنل مرکزی را به قسمت منفی و مثبت سنسور چشمی متصل می کنیم.
  • اتصال به اینترنت و فعال کردن دزدگیر: توصیه می گردد به منظور تخصصی بودن این فیلد از متخصصین و مهندسین شبکه در این زمینه استفاده شود.
راهنمای نصب دزدگیر ساختمان

دزدگیر بیسیم سیم کارتی از اجزای زیر تشکیل شده است که عبارتند از:

  • پنل کنترل: این پنل سیم کارت را در خود جای داده و می توان رآن را قلب سیستم دزدگیر بیسیم سیم کارتی در نظر گرفت.
  • حسگرهای حرکتی: حسگرهای حرکتی به پنل کنترل وصل می شوند و در صورت تشخیص هرگونه حرکت غیرعادی به پنل کنترل سیگنال می فرستند.
  • آژیر یا بلندگو: سنسورهای حرکتی بعد از ارسال سیگنال به پنل کنترل سبب فعال شدن صدای آژیر و بلندگوی دستگاه شده و اطرافیان را از حرکات غیر عادی مطلع می سازند.
  • ریموت کنترل: با استفاده از ریموت کنترلی به سادگی می توان دزدگیر بیسیم سیم کارتی را فعال یا غیرفعال نمود.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید جک درب پارکینگ

راهنمای نصب دزدگیر ساختمان : نصب دزدگیر ساختمان از نوع بیسیم و سیم کارتی یکی از روش های جلوگیری از سرقت ساختمان ها خواهد بود. این دزدگیر از طریق ارسال پیامک به شماره موبایل تعریف شده و ایجاد صدا از طریق آژیر خود اطرافیان را از وجود حرکت غیرعادی یا سرقت در ساختمان مطلع می سازد. مزایایی که این دزدگیر ایجاد میکند در مقایسه با هزینه های خرید و نصب این دوربین قابل مقایسه نبوده و سود زیادی را برای خریداران خود به ارمغان می آورد.

Rate this post

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.