دوربین مدار بسته ضد آب چیست؟

دوربین مدار بسته ضد آب

دوربین مدار بسته ضد آب :دوربین مدار بسته از تجهیزاتی است که جهت کاهش مخاطرات و اطمینان از برقراری امنیت مورد استفاده قرار می گیرد. در خرید دوربین مدار بسته برندها و مدل های متفاوتی وجود دارند، اما یکی از بهترین برندها، پکیج کامل دوربین مدار بسته داهوا است. قیمت انواع دوربین برند داهوا به خصوص قیمت دوربین مدار بسته دید در شب داهوا در مقایسه با دیگر برندها بسیار پایین تر بوده اما کیفیت بسیار بالایی دارند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوربین مدار بسته ضد آب داهوا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با دوربین مدار بسته داهوا

شرکت Dahua Technology از شرکت های بزرگی است که در زمینه سیستم های حفاظتی و هوشمندسازی در ساختمان فعالیت می کند. این شرکت در سال 2001 در کشور چین تأسیس گردید. یکی از پرکاربردترین محصولات این شرکت دوربین مدار بسته داهوا است. با توجه به گزارش IMS در سال 2015 گزارش می شود که برند داهوا دومین برند بزرگ تولید کننده دوربین مدار بسته در جهان بوده و میان 50 شرکت برتر تولید کننده دوربین مداربسته این برند رتبه چهارم را در اختیار دارد.

دوربین مدار بسته ضد آب
دوربین مدار بسته ضد آب

دوربین مدار بسته ضد آب

به دوربین هایی که در برابر رطوبت و آب مقاومت دارند، دوربین مدار بسته ضد آب یا Waterproof می گویند. سطح مقاومت دوربین در برابر نفوذ آب در مدل های مختلف متفاوت است. بدنه این دوربین ها از فلز یا پلاستیک بوده و قیمت بدنه پلاستیکی از بدنه فلزی کمتر است. اغلب از این دوربین در فضاهای باز استفاده می شود. توجه به استاندارد IP در خرید دوربین مدار بسته ضد آب اهمیت زیادی دارد. استاندارد IP دو تا سه رقم دارد. رقم اول از چپ به مقاومت در برابر جامدات و دومین رقم به مقاومت دوربین در برابر مایعات باز می گردد، رقم سوم در استاندارد IP به سطح مقاومت در برابر عوامل مکانیکی باز می گردد. در دوربین های ضد آب سطح IP بالاتر از 89 در نظر گرفته می شود.

انواع دوربین های مدار بسته dahua

بر اساس فناوری مورد استفاده در این برند می توان دوربین های مداربسته داهوا را در دو دسته IP و HDCVI دسته بندی کرد. به دوربین های مداربسته HDCVI دوربین های مداربسته HD نیز می گویند. از دوربین های HD در منازل و شرکت های کوچکتر استفاده می شود و این دوربین ها قیمت پایین تر و نصب راحت ترا را به همراه دارند. دوربین مداربسته با تکنولوژی IP در فضاهای بزرگ تر استفاده شده و در مقایسه با دوربین های HD تکنولوژی بالاتری دارند. 

ویژگی دوربین مدار بسته داهوا

دوربین های مدار بسته داهوا با کیفیت بالا و قیمت مناسبی به بازار عرضه شده و مشتریان با اطمینان به خدمات پس از فروش این شرکت ان را خریداری می کنند. از ویژگی های دوربین مدار بسته ضد آب داهوا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فناوری IVS: فناوری IVS فناوری جهت شناسایی سریع و دقیق اشیا و نفوذ آن ها در یک محیط است. دوربین داهوا با فناوری IVS قابلیت ضبط سریع چهره و ارسال تصویر به سرور را دارد. از دیگر قابلیت های این فناوری آنست که هرگونه تغییر در محیط را ضبط کرده و گزارش می دهد.
  • قابلیت Business Analytics: دوربین مدار بسته dahua با استفاده از این قابلیت هرگونه تغییر حرارت را تشخیص داده و شمارشگر افراد نیز هست. این دوربین بنا به تنظیمات به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و یا سالانه گزارش هایی را در خصوص تصاویر ضبط شده ارائه کرده و در خود ذخیره می کند. این قابلیت تنها جهت افزایش امنیت به کار نرفته بلکه با استفاده از آن امکان توسعه کسب و کار نیز فراهم می گردد. برای مثال با این قابلیت تعداد نفرات شمارش می شوند و در مراکز و فروشگاه های تجاری می توان با استفاده از تعداد نفرات در آن محل رفت و آمد را مدیریت کرده و یا با توجه به حجم تردد محصولات و خدمات باکیفیت تری را در آن محل ارائه نمود.
  • ویژگی Auto Tracking: با این قابلیت دوربین داهوا امکان زوم کردن بر یک تصویر و دنبال کردن تصویر مورد نظر را دارا می باشد. 
  • تکنولوژی 4K: کیفیت تصویر در این دوربین در مقایسه با دوربین های 1080P تقریباً 4 برابر است. کیفیت 4K سبب ضبط تصاویر با وضوح و شفافیت بیشتر از محیط می شود و سبب می گردد تا در زمان مورد نظر بتوان تصاویر واضح تری را به کاربران ارائه دهیم.
  • تکنولوژی Starlight: این تکنولوژی در دوربین مدار بسته dahua امکان ضبط تصاویر در محیط های کم نور را فراهم می آورد. حتی محیط هایی که سطح نوری کمتر از 0.007 لوکس دارند با این دوربین قابلیت پایش و نظارت بر محیط آن ها امکان پذیر است. این قابلیت مخصوص دوربین های مدار بسته دید در شب است اما دوربین مدار بسته dahua این تکنولوژی را دارا است.
  • قابلیت 265.H+: این قابلیت سبب استفاده بهینه از فضای ذخیره سازی تصاویر در دوربین شده  و بدون کم کردن کیفیت تصویر به کم شدن حجم اطلاعات ذخیره شده بر دوربین کمک می کند. 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین جک درب پارکینگ

خرید دوربین مدار بسته داهوا

دوربین مدار بسته ضد آب
دوربین مدار بسته ضد آب

به منظور خرید دوربین مدار بسته ضد آب مناسب از برند داهوا می بایست موارد زیر مورد توجه قرار گیرند:

  • پیش از خرید نیازها و انتظارات خود از دوربین مدار بسته را لیست کرده و با توجه به نیاز و انتظارات خود از مدل متناسب دوربین داهوا استفاده شود. مدل های مختلف دوربین مدار بسته داهوا قابلیت های متفاوتی داشته و بنا به تعدد قابلیت ها قیمت دوربین مدار بسته dahua  نیز متفاوت خواهد بود.
  • کیفیت تصاویر دوربین مدار بسته اهمیت بالایی دارد، دوربین داهوا دارای تکنولوژی 4K است و با این قابلیت تصاویر باکیفیت تری در مقایسه با دیگر برندها ارائه می دهد.
  • توصیه می گردد جهت خرید دوربین مدار بسته داهوا در محیط های داخلی از نوع دام و در محیط های خارجی از نوع بالت استفاده شود. دوربین های بالت در برابر شرایط نامساعد جوی نظیر باد، باران و … مقاومت بالایی دارند. 

نتیجه گیری

یکی از باکیفیت ترین و مقرون به صرفه ترین دوربین های مدار بسته، دوربین مدار بسته داهوا است. این برند با داشتن قابلیت های زیادی چون فناوری IVS، بیزینس آنالیتیکس، Auto Tracking، تکنولوژی 4k و …برای هر کاربری قابل استفاده بوده و افراد می بایست متناسب با نیاز خود از مدل متناسب این دوربین استفاده نمایند.

Rate this post

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.