خرید و بررسی ویژگی های دوربین مدار بسته زوم دار

دوربین مدار بسته زوم دار

دوربین مدار بسته زوم دار دوربین هایی با قابلیت زوم اپتیکال بالا هستند که امکان بزرگنمایی تصاویر، حتی در فواصل دور را نیز فراهم می آورند. دوربین زوم دار می تواند قابلیت هایی چون چرخش، مقاومت بالا در برابر تغییرات آب و هوایی، قابلیت دید در شب، تشخیص حرکت و … را داشته باشد.

همچنین وجود مشخصه هایی چون فوکوس، وضوح جزئیات تصویر، فوکوس خودکار، ثبت کننده تصویر نوری و … در دوربین مداربسته زوم دار، سبب بالا رفتن قیمت دستگاه دوربین مدار بسته داهوا  در مقایسه با دیگر دوربین ها می شود. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید دوربین مدار بسته زوم دار تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دوربین مدار بسته زوم دار

دوربین های مداربسته زوم دار دوربین هایی هستند که قابلیت زوم اپتیکال در آن ها بالا است. یکی از بهترین انواع دوربین های مداربسته زوم دار، دوربین اسپید دام یا PTZ است. این دوربین ها علاوه بر قدرت زوم بالا، امکان چرخش افقی و عمودی را فراهم می آورد. دوربین زوم دار اسپیددام علاوه بر این ویژگی، ویژگی هایی چون قابلیت تشخیص حرکت، قابلیت دید در شب، مقاومت در برابر آب و هوای نامساعد و … را نیز دارند. از ویژگی های که سبب بالا رفتن خرید دوربین مدار بسته زوم دار می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دوربین مدار بسته زوم دار
دوربین مدار بسته زوم دار

زوم دار بودن یا قابلیت زوم اپتیکال بالا

دوربین های مداربسته زوم دار بدون کاهش کیفیت تصویر، بزرگنمایی را بالا برده و سبب می گردند تا جزئیات در تصاویر مشخص شوند. دوربین های 4K به منظور ضبط تصاویر با کیفیت در فواصل دور مناسب هستند و خرید دوربین مدار بسته زوم دار از این نوع تقاضای زیادی دارد.

قابلیت چرخش دوربین زوم دار

دوربین مداربسته زوم در قابلیت حرکت افقی و عمودی را داشته و می تواند محل های مختلف را تحت نظارت قرار دهد.

مقاومت بالا در برابر تغییرات آب و هوایی

دوربین زوم دار به منظور استفاده در فضای بیرونی ساختمان می بایست مقاومت بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی داشته باشد تا بتواند مورد استفاده قرار گیرد. خرید دوربین مدار بسته زوم دار با مقاومت بالا در برابر تغییرات آب و هوایی جهت نصب این دوربین در فضای خارجی اهمیت زیادی دارد.

تشخیص حرکت

برخی از دوربین های مداربسته زوم دار قابلیت تشخیص حرکت را دارا می باشند. این قابلیت این امکان را به دوربین می بخشد که بتواند نسبت به حرکت حساس باشد و زمانی به گرفتن تصویر اقدام می کند که تغییر حرکتی در مقابل آن اعمال شود. با استفاده از این قابلیت در محل ذخیره تصاویر نیز صرفه جویی می شود، زیرا تنها زمانی تصویری ثبت میگردد که حرکتی از سوی دوربین تشخیص داده شود.

قابلیت دید در شب

برخی از دوربین های زوم دار این قابلیت را دارند تا در فضایی با روشنایی اندک و یا شب، امکان نظارت و ضبط تصاویر را داشته باشد.

معایب دوربین مداربسته زوم دار

از معایب دوربین مداربسته زوم دار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت 

دوربین مداربسته زوم دار به دلیل قابلیت بزرگنمایی و کیفیت تصویر خود، در مقایسه با دیگر دوربین ها قیمت بالاتری دارد.

اندازه بزرگ دوربین زوم بالا

دوربین های مداربسته زوم دار اندازه بزرگتری داشته و به فضای بیشتری جهت نصب نیاز دارند. 

مصرف بیشتر انرژی

دوربین های مداربسته زوم دار در مقایسه با دیگر دوربین ها مصرف برق بالاتری دارند و استفاده از چند دوربین مداربسته زوم دار در یک فضا، ممکن است سبب افزایش تصاعدی مصرف انرژی شود.

پیچیدگی نصب

دوربین مداربسته زوم دار در مقایسه با دیگر دوربین های مداربسته به تخصص در نصب و پیکربندی نیاز دارد.

فضای بیشتر ذخیره سازی

دوربین های مداربسته زوم دار تصاویر با کیفیت تری تولید کرده و تصاویر با کیفیت، حجم بالاتری از فضای ذخیره سازی را اشغال می کند، لذا این دوربین ها به فضای بیشتری جهت ذخیره سازی نیاز دارند.

مزایای دوربین مداربسته زوم دار

از مزایای دوربین زوم دار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شناسایی موارد شامل چهره، پلاک و … از راه دور
  • نظارت و کنترل دقیق صحنه مورد نیاز
     
  • پوشش منطقه وسیع با بزرگنمایی بالا
  • عدم نیاز به استفاده از تعداد دوربین های زیاد
  • بزرگنمایی بالای تصاویر که امکان دیده شدن تمامی جزئیات را می دهد.

مشخصات دوربین های مداربسته زوم دار

برخی از مهمترین مشخصات دوربین مداربسته زوم دار شامل موارد زیر است:

  • مشخصه Minimum Working Distance: در صورتی که دوربین به سوژه مورد نظر نزدیک باشد کمک می کند تا تصویری واضح از سوژه ضبط شود.
  • مشخصه Zoom Ratio and Range: این قابلیت به دوربین کمک می کند تا بر روی سوژه هایی که در فاصله دورتری قرار گرفته اند تمرکز کنند.
  • مشخصه تثبیت کننده تصویر نوری: به این قابلیت OIS یا لرزشگیر اپتیکال تصویر نیز می گویند و به کاهش تار شدن ناشی از لرزش دوربین کمک می کند. 
  • مشخصه فوکوس خودکار: این قابلیت سبب می گردد تا دوربین بتواند بر روی سوژه ای خاص تمرکز کند. 

بیشتربخوانید: معرفی دوربین مدار بسته حساس به حرکت

دوربین مدار بسته زوم دار
دوربین مدار بسته زوم دار

نتیجه گیری

دوربین مدار بسته زوم دار دوربینی است که بزرگنمایی اپتیکال مناسبی دارد و با استفاده از این قابلیت امکان ضبط تصاویر واضح در فواصل دور فراهم می گردد. قیمت دوربین مداربسته زوم دار به دلیل قابلیت زوم اپتیکال و دیگر مزایای آن در مقایسه با دیگر دوربین ها بیشتر است.

برند داهوا یکی از بهترین برندها جهت عرضه دوربین مداربسته است. قیمت دوربین مداربسته dahua در مقابل مشخصه های دوربین متناسب است. متقاضیان خرید پکیج کامل دوربین مدار بسته داهوا می توانند به فروشگاه اینترنتی مهرسام ایمن گستر جنوب مراجعه نمایند و پس از استعلام قیمت دوربین مدار بسته زوم دار در برندهای مختلف، دوربین مدار بسته مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت ممکن خریداری نمایند.

Rate this post

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.