معرفی دوربین مدار بسته حساس به حرکت

دوربین مدار بسته حساس به حرکت

دوربین مدار بسته حساس به حرکت از جمله دوربین های مدار بسته جدیدی است که قابلیت ثبت هرگونه حرکتی را دارا می باشد. با توجه به اینکه این دوربین جهت تشخیص حرکت هر فریم را با فریم قبلی مقایسه می کند و حرکت را تشخیص می دهد میان حرکت ها تمایزی قائل نشده و حرکت انسان در محدوده خود را نظیر حرکت افتادن برگ از درخت می پندارد و هشدار می دهد، بنابراین استفاده از این دوربین در فضای باز عاقلانه نبوده و از آن می بایست در فضای داخلی خانه استفاده شود.

از برندهای معتبر دوربین مدار بسته برند چینی داهوا است. به منظور خرید پکیج کامل دوربین مدار بسته داهوا لازم است تا با ویژگی های دوربین حساس به حرکت داهوا آشنا شویم. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوربین مدار بسته حساس به حرکت تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

قابلیت حساس به حرکت بودن از ویژگی های جدیدی است که اخیراً به قابلیت های دوربین مدار بسته اضافه شده است. به این قابلیت اصطلاحاً Motion Detection هم می گویند. این قابلیت سبب می گردد تا دوربین اجسام در حال حرکت را با پردازش تصاویر تشخیص دهد. این قابلیت سبب شده تا دوربین های اینچنینی بتوانند سرقت در لحظه را اعلام کنند. این دوربین نیز همانند هر تجهیز دیگر دارای مزایا و معایبی است.

دوربین مدار بسته حساس به حرکت
دوربین مدار بسته حساس به حرکت
  • امکان دید در شب
  • بهره گیری از باتری
  • بدون سیم بودن دوربین
  • قابلیت اتصال به وای فای و امکان ارسال تصاویر بر کامپیوتر و موبایل از طریق اینترنت
  • وجود سنسورهای قوی تشخیص حرکت
  • مصرف پایین انرژی الکتریکی 
  • می توان در دوربین های مدار بسته حساس به حرکت تنظیماتی را انجام داد که تنها در صورت تشخیص حرکت تصاویر را ضبط کرده و در حافظه خود ذخیره نماید و از این طریق در پر شدن هارد از انواع اطلاعات جلوگیری شود. 
  • با توجه به کار کردن این دوربین با باتری در صورت به اتمام رسیدن باتری دوربین از کار خواهد افتاد.
  • اگرچه این دوربین به حرکت حساس است، اما به دلیل اینکه حرکت اجسام را با مقایسه فریم به فریم تصاویر انجام می دهد، میان حرکت یک برگ درخت و حرکت انسان تفاوت و تمایزی قائل نمی شود. به دلیل این عیب استفاده از دوربین مدار بسته حساس به حرکت در فضای باز و بیرون از ساختمان مناسب و کاربردی نیست.

به منظور خرید دوربین حساس به حرکت عباوه بر فاکتور قیمت، می بایست پارامترهای دیگری مورد توجه قرار گیرد.توجه به پارامترهایی چون میزان حافظه دوربین، درجه زاویه دید و اندازه لنز دوربین حساس به حرکت از پارامترهای مهم در خرید دوربین به شمار می روند. لزوماً لنز بزرگ تر دقت بالاتر را در پی نخواهد داشت، با افزایش لنز دید دوربین به اطراف کاهش یافته اما دامنه شناسایی افزایش می یابد. لنز دوربین متناسب با نیاز بهتر است در حد متوسطی قرار داشته باشد.

حافظه دوربین اغلب حدود 1 ترابایت است، اما می توان با استفاده از حافظه های جانبی یا استفاده از فضای ابری اینترنتی این میزان را افزایش داد. اعتبار فروشگاهی که دوربین از آن خریداری میشود، حائز اهمیت است. میزان خدمات پس از فروش دوربین به منظور تعمیر و نگهداری دوربین اهمیت زیادی دارد. خریداران پیش از خرید دوربین لازم است تا نیازهای خود را شناسایی کرده و بر اساس قابلیت هایی که از دوربین انتظار دارند، دوربین مورد نظر خود از جمله دوربین حساس به حرکت را خریداری نمایند.

یکی از معتبرترین برندهای تولید دوربین مدار بسته و از جمله دوربین حساس به حرکت برند داهوا است. قیمت دستگاه دوربین مدار بسته داهوا در مقایسه با دیگر برندها با توجه به کیفیت بسیار بالای آن مقرون به صرفه است. توصیه می گردد پیش از خرید دوربین مدار بسته گارانتی و خدمات پس از فروش محصول مورد نظر بررسی شود، اغلب برند داهوا دوربین های خود را تا 3 سال ضمانت کرده و خدمات پس از فروش مناسبی را به مشتریان خود ارائه می دهد.

در کنار تمامی برندهای موجود در بازار می توان انواع دوربین مدار بسته را در سه دسته کلی آنالوگ، HD و IP تقسیم کرد. دوربین های آنالوگ قیمت پایین تری داشته اما کیفیت تصویر بسیار پایین تری نیز خواهد داشت. دوربین های HD و IP قیمت های بالاتر و کیفیت بیشتری را ارائه می دهند. دوربین های HD اغلب تصاویری با وضوح بالا از اعداد و حروف نظیر پلاک اتومبیل، کاراکترها یا اهداف قانونی مورد اشاره ارائه می دهد. دوربین های IP در مقایسه با HD کیفیت بالاتری ارائه کرده و قابلیت اتصال به اینترنت را نیز دارا می باشند.

دوربین مدار بسته حساس به حرکت
دوربین مدار بسته حساس به حرکت

نتیجه گیری

استفاده از دوربین مدار بسته حساس به حرکت در فضای داخلی ساختمان بسیار موثرتر از دوربین های قدیمی گذشته است. توصیه می گردد در فضای داخلی ساختمان که تنها رفت و آمد انسان ها انجام می پذیرد از این دوربین استفاده شود. از معتبرترین برندهای تولید کننده دوربین مداربسته حساس به حرکت داهوا است. قیمت دوربین مدار بسته dahua در مقایسه با دیگر برندها ارزان تر بوده اما کیفیت بسیار بالایی دارد. علاوه بر دوربین حساس به حرکت قیمت دوربین مدار بسته دید در شب داهوا نیز مقرون به صرفه بوده و جهت کنترل و نظارت در شب می توان از این دوربین استفاده کرد.

Rate this post

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.