بررسی قیمت دوربین مداربسته چشم ماهی

دوربین مداربسته چشم ماهی

دوربین مداربسته چشم ماهی یکی از انواع دوربین مداربسته است که زاویه دید گسترده و 360 درجه ای و قابلیت زوم یا بزرگنمایی اندک دارند. از این دوربین جهت پوشش محدوده وسیعی می توان استفاده کرد. قیمت دوربین مداربسته چشم ماهی اگرچه در مقایسه با دوربین اسپید دام بیشتر است، اما کاربران را از استفاده همزمان از چندین دوربین بی نیاز می کند. یکی از بهترین برندهای تولیدکننده فیش آی، برند داهوا است. متقاضیان خرید دوربین مداربسته می توانند با خرید پکیج کامل دوربین مداربسته داهوا خود را از خرید دوربین های مدار بسته در برندهای متفاوت بی نیاز کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوربین چشم ماهی تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دوربین مداربسته چشم آبی یا همان فیش آی نوع خاصی از دوربین های مداربسته را شامل می شود که به دلیل لنز خاص به کار رفته در این دوربین، این دوربین کارایی و کاربرد خاصی دارد. بدنه دوربین شباهت زیادی به چشما ماهی دارد. لازم به ذکر است که لنز دوربین مداربسته از یکسری عدسی محدب و مقعر تشکیل شده است که به گونه ای خاص کنار یکدیگر قرار گرفته اند. لنز دوربین در فاصله مشخصی از سنسور یا حسگر دریافت نور قرار گرفته است و این فاصله که با واحد میلیمتر اندازه گیری می شود، اهمیت زیادی دارد. برای مثال دوربین 3.6 میلی متری یعنی دوربین مداربسته ای که فاصله لنز از سنسور دریافت نور برابر با 3.6 میلیمتر است. این اندازه را فاصله کانونی می گویند.

لنز به کار رفته در دوربین مداربسته چشم ماهی لنزی واید است. لنز واید ویژگی هایی چون فاصله کانونی کوتاه، زاویه دید وسیع تر، تعداد بالای نقاط جهت فوکوس و … را دارد. 

لنز واید به کار رفته در دوربین مداربسته چشم ماهی قابلیت پوشش دهی گسترده تر، تعداد نقاط فوکوس بالا و فاصله کانونی کوتاه را در بر می گیرد. گسترده بودن زاویه دید این لنز سبب می گردد تا تصاویر در گوشه ها اعوجاج داشته باشد. عکاسان می توانند این نقطه ضعف را به قوت تبدیل کرده و جهت گرفتن عکس هایی خلاقانه و دفرمه از آن استفاده نمایند. 

دوربین فیش آی قابلیت نمایش 360 درجه ای دارد و کاربر می تواند در یک تصویر تمامی فضا را ببیند.

دوربین مداربسته چشم ماهی
دوربین مداربسته چشم ماهی

از مزایای دوربین مداربسته فیش آی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زاویه دید وسیع دوربین مداربسته چشم آبی متقاضیان خرید دوربین های مداربسته را از خرید همزمان چند دوربین بی نیاز کرده و تنها با استفاده از یک دوربین مداربسته چشم ماهی می توان تمامی فضا را پوشش داد.
  • وجود حافظه داخلی در این دوربین سبب می گردد تا بتوان به اندازه 128 گیگابایت تصاویر ضبط شده دوربین را ذخیره کرد.
  • در صورتیکه از دوربین فیش آی حساس به حرکت استفاده شود، تنها در صورت حرکت در مقابل لنز دوربین تصاویر ضبط شده و اینچنین در استفاده از حافظه داخلی دوربین نیز صرفه جویی می شود.
  • با بهره گیری از سیستم ارتباط صوتی می توان صدای محیط را نیز ضبط کرده و در صورت امکان صدای مورد نظر خود را در فضا پخش کرد.
  • با استفاده از سیستم وای فای و شبکه اینترنتی می توان تصاویر ضبط شده در این دوربین را مستقیماً به تلفن همراه افراد متقاضی ارسال کرد. 

به دلیل مزایای ذکر شده قیمت دستگاه دوربین مداربسته چشم ماهی در مقایسه با سایر دوربین ها بیشتر است. در کنار تمامی مزایا دوربین مداربسته فیش آی دارای معایبی نیز می باشد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • اگرچه دوربین فیش آی زاویه دید وسیعی دارد و می تواند محدوده وسیعی را پوشش دهد اما قابلیت زوم در آن کم است و قابلیت کنترل جزئیات در این دوربین تقریباً غیر ممکن است.
  • دوربین مداربسته فیش آی تنها می تواند تصاویر را در حافظه خود ذخیره کند و امکان ذخیره آن در حافظه دیگری وجود ندارد.
  • دوربین فیش آی قابلیت دید در شب را ندارد و در فضاهایی با نور کم یا تاریک امکان پوشش دهی تصاویر را ندارد. 
  • به دلیل زاویه دید وسیع، این دوربین می بایست در ارتفاع بالای 3 متر نصب گردد تا تصاویری کامل از فضا را در اختیار قرار دهد، در صورتی که دوربین در ارتفاع کمتر از 3 متر نصب گردد قابلیت پوشش دهی 360 درجه ای خود را از دست می دهد، لذا استفاده از این دوربین در فضاهایی مسقف که ارتفاعی کمتر از 3 متر دارند توصیه نمی گردد.
  • نصب دوربین مداربسته چشم ماهی در سقف هایی که هم سطح نیستند توصیه نمی گردد، زیرا ناترازی سقف سبب می گردد تا زاویه دید دوربین کامل نباشد و دوربین مداربسته فیش آی کارایی لازم خود را نخواهد داشت.

از تفاوت های میان دوربین اسپید دام و فیش آی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوربین مداربسته فیش آی می تواند تمام تصویر را ببیند و زاویه وسیع تری را پوشش می دهد.
  • دوربین اسپید دام قابلیت زوم و بزرگنمایی تصاویر را دارند اما دوربین فیش آی به دلیل وسعت زاویه دید امکان بزرگنمایی و زوم اپتیکال ندارد.
  • دوربین اسپید دام جهت چرخش از مکانیزمی مکانیکی استفاده می کنند که هزینه تعمیر و نگهداری این دوربین ها را بالا می برد.
  • قیمت دوربین مداربسته چشم ماهی از قیمت دوربین مداربسته اسپید دام بالاتر است.

در کل زاویه دید دوربین فیش آی بسیار بالاتر از دوربین اسپید دام است اما قابلیت زوم یا بزرگنمایی در دوربین اسپید دام بیشتر است.

متقاضیان خرید دوربین مداربسته می توانند به فروشگاه اینترنتی مهرسام ایمن گستر جنوب مراجعه نموده و پس از استعلام قیمت انواع دوربین ها نظیر قیمت دوربین مدار بسته dahua ، با اطمینان خاطر از کیفیت محصول مورد نظر، کالای خود را خریداری نمایند. دوربین مداربسته برندهای مختلفی دارد که یکی از بهترین برندها برند داهوا است. افراد میتوانند جهت خرید و اطلاع از قیمت دوربین مدار بسته دید در شب داهوا از فروشگاه اینترنتی مهرسام اقدام کنند.

دوربین مداربسته چشم ماهی
دوربین مداربسته چشم ماهی

دوربین مداربسته چشم ماهی یا فیش آی از دوربین های مداربسته ای است که قابلیت پوشش 360 درجه ای داشته و منطقه وسیعی را پوشش می دهد. اگرچه زاویه دید وسیع این دوربین از مهمترین نقاط قوت آن است، اما بزرگنمایی اپتیکال کم این دوربین سبب می گردد تا جهت مشاهده و نظارت بر جزئیات نتوان از این دوربین استفاده کرد. استفاده از دوربین چشم ماهی در مناطقی که روشنایی کمی دارد و یا ارتفاع سقف آن ها کمتر از 3 متر است، توصیه نمی گردد.

Rate this post

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.