دوربین مداربسته موتورایز

دوربین مداربسته موتورایز

مقدمه
اغلب کاربران تمایل دارند که با تعداد دوربین کمتر منطقه وسیع تری را پوشش دهند تا هزینه تهیه و نصب دوربین های آنها کاهش یابد، همچنین کاربران نیاز دارند تا زاویه دوربین نصب شده را به طور خودکار و از راه دور تغییر دهند، این امکان با نصب دوربین های مدار بسته ساده و وریفوکال امکان پذیر نیست. یکی از دوربین های مدار بسته ای که این قابلیت ها را برای کاربران فراهم می آورد دوربین مدار بسته موتورایز است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوربین مدار بسته موتورایز تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دوربین موتورایز چیست

دوربین موتورایز چیست؟

دوربین مداربسته موتورایز دوربین هایی هستند که می توانند تغییر زاویه دهند و زوایای دیگری را به غیر از زاویه اولیه پوشش داده و تحت نظارت قرار دهند. گاهی نیاز است که زاویه دوربین نصب شده توسط اپراتور تغییر داده شود و در ساعات مشخصی از زوایای دیگری تصاویر گرفته شود، دوربین مداربسته موتورایز این نیاز را تسهیل کرده و اپراتورهای دوربین می توانند به صورت خودکار تغییر زاویه دوربین و قرارگیری آن در زاویه مورد نظر را تنظیم نمایند.
اغلب دوربین مداربسته موتورایز به نام لنز موتور دار، لنز زوم و یا Motorized Lens شناخته می شوند. لنز این دوربین ها فواصل کانونی متفاوتی دارند، هرچه فاصله کانونی بیشتر باشد زوم بیشتر و هرچه فاصله کانونی کمتر باشد، زوم کمتر خواهد بود.

ویژگی دوربین موتورایز چیست؟

دوربین های موتورایز دوربین هایی هستند که به صورت خودکار و از راه دور اپراتورها می توانند لنز دوربین را چرخانده و تغییر زاویه دهند، همچنین تنظیم فاصله کانونی و زوم و فوکوس خودکار از دیگر ویژگی های دوربین مداربسته موتورایز است. اغلب لنزهای وریفوکال به صورت دستی تنظیم می شوند، اما لنز موتورایز به صورت خودکار و از راه دور قابل تنظیم است. تنظیم لنز دوربین مداربسته موتورایز از طریق رابط وب یا از طریق اپلیکیشن دوربین که می تواند بر روی تلفن همراه یا کامپیوتر نصب شود، انجام می شود.

چرا از دوربین های موتورایز استفاده

چرا از دوربین های موتورایز استفاده می شود؟

اغلب کاربران به منظور پوشش منطقه وسیعی تحت نظارت دوربین های مدار بسته از تعداد دوربین ههای قابل توجهی استفاده می کنند، این امر موجب بالا رفتن هزینه خرید، نصب و نگهداری دوربین های مدار بسته می شود. اغلب کاربران دوربین های زیادی را نصب می کنند تا تمامی منطقه تحت پوشش و نظارت سیستم نظارت تصویری قرار گیرد، اما اگر دوربینی در محیط نصب گردد که لنز آن قابل جابجایی خودکار بوده و با تغییر زاویه لنز دوربین، منطقه وسیعی پوشش داده شود، نیاز کاربران به تعداد زیاد دوربین ها کاهش یافته و هزینه تهیه و نصب دوربین های مداربسته کاهش می یابد و به دنبال آن هزینه راه اندازی سیستم نظارت تصویری کاهش می یابد، لذا استفاده از دوربین مداربسته موتورایز که لنزی قابل تنظیم و تغییر زاویه خودکار و به صورت از راه دور دارد، هزینه راه اندازی سیستم نظارت تصویری را به حداقل ممکن کاهش خواهد داد.
همچنین متقاضیان نصب دوربین های مدار بسته می توانند از یکی از باکیفیت ترین برندهای دوربین به نام برند داهوا استفاده نمایند. قیمت دستگاه دوربین مدار بسته داهوا با توجه به امکاناتی که به کاربران ارائه می دهند کاملا مقرون به صرفه است و کاربران می توانند با خرید پکیج کامل دوربین مداربسته داهوا نظارت و کنترل قابل اطمینان تری بر منطقه مورد نظر خود داشته باشند.

ویژگی دوربین موتورایز

تفاوت میان دوربین موتورایط و وریفوکال در چیست؟

دوربین مدار بسته موتورایز دوربینی است که لنز آن به طور خودکار و از راه دور به هر زاویه ای که کاربر بخواهد چرخانده شده و از این طریق محدوده بالایی از محیط را پوشش داده و علاوه ر سرعت عمل در تغییر زوایا نیاز به نصب تعداد زیادی دوربین کمتر خواهد شد، اما دوربین وریفوکال دوربین مدار بسته ای است که لنز آن به صورت دستی و با تلاش کاربران تغییر کرده و در مقایسه با نوع موتورایز سرعت عمل پایینی در تغییر زوایا داشته و محدوده کمتری را پوشش میدهند، کاربران جهت پوشش محدوده وسیع تری می بایست از تعداد دوربین های بیشتری استفاده نمایند.
محل نصب دوربین موتورایز به منظور پوشش منطقه وسیع تر بسیار حائز اهمیت است و نیاز به نظر و تصمیم کارشناسان در این زمینه دارد. دوربین های وریفوکال امکان زوم بر روی تصاویر را نداشته و بر اثر زوم با استفاده از مانیتور کیفیت تصاویر کاهش خواهد یافت، این در حالی است که دوربین مدار بسته موتورایز امکان زوم بر افراد و اشیا را داشته و پس از زوم نیز کیفیت تصاویر همچنان بالا خواهد بود.
قیمت دوربین مدار بسته موتورایز با توجه به امکانات بالاتری که به کاربران می دهد در مقایسه با دیگر دوربین های مدار بسته بالاتر است. استفاده از دوربین موتورایز سبب می گردد تا کاربران علاوه بر پوشش منطقه وسیع تری در زوایای مختلف، کیفیت تصویر را نیز حفظ خواهند کرد. اغلب دوربین هایی که مزایای بیشتری ارائه می دهند قیمت بالاتری خواهند داشت، برای مثال قیمت دوربین مدار بسته دید در شب داهوا در مقایسه با دوربین های مدار بسته ای که این ویژگی را ندارند بیشتر است.

نتیجه گیری
دوربین موتورایز از جمله دوربین های مدار بسته پیشرفته ای با تکنولوژی بالا هستند که می توانند منطقه وسیع تری را پوشش داده و تصاویر باکیفیتی را به کاربران ارائه دهند. لنز این دوربین به طور خودکار و از راه دور می تواند از طریق کاربر تغییر زاویه داده و منطقه وسیعی را پوشش دهد. نصب دوربین مدار بسته موتورایز بسیار حائز اهمیت است و می بایست منطقه نصب با نظر کارشناسی و تخصصی انتخاب گردد.

Rate this post

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.