معرفی انواع دوربین اسپید دام چرخشی

دوربین اسپید دام چرخشی

دوربین اسپید دام چرخشی با قابلیت بزرگنمایی بالا و زاویه دید وسیع از دوربین های مداربسته پرکاربرد به شمار می رود. برخی از مدل های این دوربین قابلیت دید در شب، ضد انفجار بودن، ضد خورندگی و … دارند و امکان استفاده از این دوربین ها را در فضاهای متفاوتی میسر می سازند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوربین اسپید دام چرخشی تا انتهای این مقاله با ما همراه باشد. همچنین می توانید برای اطلاع قیمت دوربین مدار بسته دید در شب داهوا به صفحه فروشگاه سایت مراجعه کنید.

دوربین مداربسته اسپید دام دوربینی است که می تواند در جهات مختلف بچرخد، روی تصاویر زوم کند و تصاویری باکیفیت فراهم کند. اغلب از دوربین اسپید دام چرخشی جهت پوشش فضاهایی بزرگ چون سوله، کارخانه، چهارراه و … استفاده می شود. عناوینی نظیر Speed Dome، Fast Dome و PTZ همگی به دوربین اسپید دام چرخشی اشاره دارند. قابلیت چرخش و زوم بالا از مهمترین قابلیت های دوربین اسپید دام چرخشی است.

مهمترین قابلیت های این دوربین در نام دوربین یا همان PTZ نهفته است. P که مخفف Pan است به قابلیت چرخش 360 درجه اشاره دارد. T که مخفف Tilt است، به حرکت دوربین به سمت بالا و پایین اشاره دارد، در برندها و مدل های مختلف اندازه و میزان چرخش متفاوت است. Z مخفف Zoom است و به قابلیت بزرگنمایی این دوربین اشاره می کند. لازم به ذکر است که دوربین اسپید دام چرخشی با تمامی قابلیت هایی که دارد در هر لحظه تنها می تواند یک جهت را پوشش داده و قابلیت کنترل و نظارت همزمان در تمامی جهات برای این دوربین میسر نیست.

دوربین اسپید دام چرخشی
دوربین اسپید دام چرخشی

علاوه بر دو قابلیت اصلی دوربین اسپید دام یا همان قابلیت چرخش و بزرگنمایی، این دوربین دارای قابلیت های دیگری نیز می باشد.  برنامه ریزی جهت عملکرد هرچه بهتر دوربین در خصوص فرایند چرخش، زوم و توقف یکی از بهترین ویژگی ها است. ویژگی Auto Tracking ویژگی دیگری از این دوربین است که امکان ردیابی سوژه ای  خاص را فراهم می آورد. 

برخی از مدل های دوربین اسپید دام ضد انفجار بوده و در فضاهایی چون مناطق نظامی و نفتی با احتمال انفجار بالا قابلیت فعالیت دارند. برخی از مدل های این دوربین قابلیت ضد خوردگی دارند و در محیط هایی با خورندگی بالا نظیر پالایشگاه ها می توانند مورد استفاده قرار گیرند.  قابلیت دید در شب در برخی از مدل های دوربین اسپید دام قابلیت بالایی را جهت کنترل و نظارت در شب برای این دوربین فراهم می آورد. کنترل از راه دور این دوربین، قابلیت WDR در این دوربین، قابلیت تشخیص چهره و … از دیگر ویژگی های دوربین اسپید دام چرخشی است. امکان برنامه ریزی دوربین اسپید دام چرخشی از دیگر ویژگی های این دوربین است که مشخص می کند در هر لحظه چه قسمتی از فضا تحت نظارت قرار بگیرد. 

به منظور خرید دوربین مدار بسته از جمله دوربین چرخشی اسپید دام توجه به نکات ذیل اهمیت دارد:

  • می بایست متناسب با بستر پیاده سازی دوربین مدار بسته از نوع آنالوگ یا تحت شبکه استفاده شود. 
  • انتخاب برند دوربین و مدل آن متناسب با انتظارات و بودجه در دسترس اهمیت دارد.
  • داشتن قابلیت دید در شب، قابلیت ضد انفجار بودن و ضد خورندگی از ویژگی هایی است که افراد متناسب با نیاز خود می بایست مورد توجه قرار دهند.

خرید دوربین اسپید دام چرخشی از نمایندگی های برند داهوا این اطمینان را به مشتریان می دهد که مطمئن خواهند بود که دوربینی اصل از شرکت تحویل می گیرند. متقاضیان خرید دوربین مدار بسته می بایست با در نظر گرفتن نیازهای خود نسبت به خرید دوربین مدار بسته اقدام نمایند، در این خصوص متقاضیان می توانند با شرکت تماس گرفته و ضمن برخورداری از مشاوره های کارشناسان شرکت، دوربینی متناسب با نیازهای خود انتخاب کرده و بهترین و باکیفیت ترین پکیج کامل دوربین مدار بسته داهوا را از گروه فنی و مهندسی مهرسام با بهترین قیمت ممکن خریداری نمایید.

برخی از انواع دوربین اسپید دام عبارتند از:

  • دوربین اسپید دام چرخشی با زوم بالا: دوربین های اسپید دام با زوم بالا دوربین هایی هستند که محدوده وسیعی را پوشش داده و بزرگنمایی تصویر بالایی دارد.  بالاترین زوم اپتیکال دوربین اسپید دام 50X است.
  • دوربین اسپید دام بیسیم: این نوع دوربین ها علاوه بر تصاویر می توانند صدا را نیز ضبط کنند. دوربین های بیسیم حافظه ای برابر با 128 گیگابایت رم دارند و می توانند تصاویر به همراه اصوات را بر خود ذخیره کنند. 
  • دوربین مینی اسپید دام: دوربین های اسپید دام کوچکی که زوم و بزرگنمایی کوچکی کمتر از 8X و 10X داشته باشند را اسپید دام مینی می گویند. اغلب از این دوربین ها در مناطق مسکونی و تجاری استفاده می شود.

اغلب از دوربین فست دام در فضاهای بزرگ استفاده می شود. این دوربین ها در مقایسه با دوربین های فیش آی زاویه دید کمتری دارند اما بزرگنمایی این دوربین ها از دوربین های چشم ماهی بیشتر است.

از مزایای دوربین مدار بسته فست دام می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لنز تیره مورد استفاده در این دوربین توانایی تشخیص خاموش یا روشن بودن دوربین را برای افراد مشکل می کند.
  • دوربین اسپید دام با استفاده از قابلیتی به نام تنظیم نور سفید می تواند تصاویر بسیار تیره و یا بسیار روشن را واضح نشان دهد.
  • دوربین اسپید دام بر روی اشیایی که به عنوان هدف تعیین می شوند متمرکز شده و می تواند بر روی هدف بزرگنمایی کند.
  • این دوربین ها در دو نوع آنالوگ یا دیجیتال موجود هستند و نوع دیجیتال آن ها کیفیت تصویر بسیار بالاتری دارند.
  • قابلیت WDR در این دوربین سبب می گردد که در تصاویری که نور خورشید پشت جسم قرار دارد، کیفیت و وضوح تصویر حفظ شود.
  • میزان بزرگنمایی بر روی تعدادی از اهداف در این دوربین قابل تنظیم است.
دوربین اسپید دام چرخشی
دوربین اسپید دام چرخشی

دوربین اسپید دام چرخشی از پرکاربردترین دوربین های مداربسته با زاویه دید و قابلیت بزرگنمایی بالا است که از طریق چرخش خود می تواند تصاویر متعددی از محدوده تحت پوشش خود ارائه دهد. متقاضیان خرید این دوربین و دوربین های دیگری نظیر دوربین مدار بسته dahua می توانند از طریق فروشگاه اینترنتی مهرسام ایمن گستر جنوب نسبت به خرید اقدام کرده و دوربین مورد نظر خود را با اطمینان از اصل بودن، کیفیت بالا و قیمتی مناسب خریداری نمایند. برند داهوا یکی از بهترین برندهای تولید کننده دوربین مداربسته است. افراد می توانند قیمت دستگاه دوربین مدار بسته داهوا را در فروشگاه اینترنتی مهرسام استعلام کرده و با اطمینان نسبت به خرید پکیج کامل دوربین مداربسته داهوا اقدام نمایند.

Rate this post

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.