آموزش خاموش کردن دزدگیر منزل

خاموش کردن دزدگیر منزل

خاموش کردن دزدگیر منزل Turn off the home alarm به دو دلیل انجام می‌شود. دلیل اول برای مواقعی است که بی‌دلیل دزدگیر شروع به صدا کردن می‌کند. دلیل دوم جنبه امنیتی دارد. همان طور که همه شما می‌دانید نصب دزدگیر ساختمان به منظور افزایش امنیت در اماکن مختلف انجام می‌شود. پس چرا باید با نحوه خاموش کردن و غیرفعال کردن دزدگیر آشنا باشید.

در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که تمام سارقان برای ورود به داخل ساختمان با روش غیرفعال کردن (خاموش کردن) دزدگیر آشنا هستند و هنگامی که شما یاد می‌گیرید که چگونه دزدگیر را خاموش کنید مانند آنتی‌تز عمل می‌کنید و راهکارهایی را در پیش می‌گیرید تا سارقین نتوانند دزد‌گیر را غیرفعال کنند. یعنی راه‌کارهایی که سارقان به کار می‌گیرند تا دزد‌گیر را غیرفعال کنند را بی‌ثمر خواهید کرد. در این مقاله ما به بررسی راهکارهای از کارانداختن یا خاموش کردن دزد‌گیر پرداخته‌ایم.

گاهی اوقات آلارم یا آژیر هشدار دزد‌گیر بی‌دلیل صدا می‌دهد. در چنین مواقعی ممکن است با ورزش باد سنسورهای مگنتی فعال شوند یا این که ممکن است یک موش از مقابل سنسور حرکت کرده باشد و باعث به صدا درآمدن آژیر یا آلارم دزد‌گیر شود. در این مواقع باید با راهکارهای خاموش کردن دزدگیر آشنا باشید. 

خاموش کردن دزدگیر منزل

در مواقعی که برق می‌رود برای این که دزدگیر غیرفعال نشود، باتری پشتیبان در آن تعبیه شده است‌. در واقع باتری پشتیبان باعث ذخیره برق می‌شود. هنگامی که بی‌دلیل دزدگیر شروع به هشدار می‌کند و آلارم آن صدا می‌دهد، می‌توانید برق باتری پشتیبان را قطع و دزدگیر را از مدار خارج کنید تا هشدار قطع شود. باتری پشتیبان در پنل اصلی (یک باکس است که برد سنسورها و مدارفرمان درون آن قرار گرفته است) قرار دارد. 

ترانسفورماتور یکی از تجهیزات دزدگیر اماکن است که تبدیل جریان برق را انجام می‌دهد و به پریز برق متصل است‌. برای خاموش کردن دزدگیر باید ترانسفورماتور را از پریز برق جدا کنید تا برق وارد دزدگیر نشود و علائم هشدار قطع شود. 

از دیگر راهکارها که برای غیرفعال کردن دزدگیر استفاده می‌شود به گزینه‌های زیر می‌توان اشاره کرد:

برای غیرفعال کردن و خاموش کردن دزدگیر منزل یکی از روش‌ها Shut down کردن دزدگیر است. برای این منظور باید از صفحه کلید دزدگیر اقدام به خاموش کردن آن کنید. 

دزدگیرهای پیشرفته امروزی به کدهای امنیت مجهز هستند‌ که شما با وارد کردن این کدها می‌توانید، دستگاه را غیرفعال کنید. هنگامی که دزد‌گیر می‌خرید باید از فروشنده این کدها را بگیرید و نحوه تغییر دادن آن‌ها هم یاد بگیرید. برخی از دزد‌گیرهای پیشرفته را از راه دور با استفاده از اپلیکیشن‌های خاص می‌توانید، غیرفعال کنید. البته برخی اپلیکیشن‌ها غیرمجاز هستند و نباید آن‌ها را نصب کنید. 

با استفاده از ریموت می‌توانید، دزدگیر منزل را غیرفعال کنید. 

علاوه بر نصب دزدگیر شما با تعمیر درب ریموتی پارکینگ و نصب سرویس جک پارکینگ می‌توانید امنیت منزل خود را افزایش دهید.

بعد از نصب دزدگیر اماکن بسیاری از افراد این نگرانی را دارند که ممکن است سارقان دزدگیر را غیرفعال کنند. برای این منظور ما روش‌هایی که مانع از کارافتادن دزدگیر می‌شوند را برای شما عزیزان شرح داده‌ایم. 

قطع برق ورودی دزدگیر یکی از کارهایی است که سارقین برای از کارانداختن دزدگیر انجام می‌دهند. برای جلوگیری از چنین مشکلی باید دزدگیر را به یک یوپی‌اس متصل کنید. در واقع یوپی‌اس به چند باتری مجهز است که برق را ذخیره می‌کند تا در زمان قطع برق دزدگیر غیرفعال نشود. 

هک دزد‌گیر یکی از روش‌هایی است که سارقین حرفه‌ای برای غیرفعال کردن دزدگیر انجام می‌دهند. بسیاری از افراد کدهای امنیتی را روی کاغذ می‌نویسند و کنار دزدگیر قرار می‌دهند یا این که روی پنل دزدگیر کدهای امنیتی را می‌‌گذارند تا بتوانند با استفاده از کدهای امنیتی دزدگیر را خاموش کنند. بنابراین کدهای امنیتی باید در جای امنی قرار داده شوند. هیچ گاه در گوشی کد را قرار ندهید و برای سیستم‌های بی‌سیم باید کد امنیتی خاصی گذاشته شود. 

از دیگر روش‌هایی که برای غیرفعال کردن دزدگیر استفاده می‌شود، می‌توان موارد زیر را نام برد:

سارقین برای از کارانداختن دزدگیر اختلال رادیویی ایجاد می‌کنند تا از ارسال سیگنال و کانکت شدن دزدگیر در زمان سرقت جلوگیری شود. برای این منظور باید از سیستم‌هایی استفاده کنید که تنها یک سیگنال رفت و یک سیگنال پاسخ دارند. یا این که از پنل مرکزی مناسب استفاده کنید تا تداخل سیگنال رادیویی ایجاد نشود. 

برای جلوگیری از قطع سیم دزدگیر باید دزدگیر پیشرفته بخرید تا با قطع سیم به پنل مرکزی فرمان هشدار ارسال شود و آژیر به صدا در آید یا این که دزدگیر توسط فرد ماهری نصب شود تا سیم‌کشی به گونه‌ای انجام شود تا سارقان نتوانند سیم‌های هشدار را پیدا کنند. 

تمپر یک کلید الکتریکی ویژه است که با دست‌کاری سنسورهای الکتریکی و چشمی‌های دزدگیر فعال و فرمان هشدار صادر تا دزدگیر به صدا درآید. 

نصاب ماهر باید پنل اصلی را در جایی قرار دهد تا سارقین نتوانند آن را پیدا کنند. 

 خرید دزدگیر با امنیت بالا باعث می‌شود، سارقین نتوانند به راحتی آن را غیرفعال کنند. 

خاموش کردن دزدگیر منزل

سخن پایانی

گاهی اوقات ممکن است به دلایلی مانند ورزش باد و حرکت سنسور دزدگیر شروع به هشدار کند. در چنین مواقعی باید دزد‌گیر خاموش شود. برای خاموش کردن دزدگیر منزل راهکارهای زیادی مانند قطع برق پشتیبان، قطع برق ترانسفورماتور، خاموش کردن دستگاه، کدهای امنیتی و استفاده از ریموت وجود دارد. نصب دزدگیر ساختمان برای ایجاد امنیت است.

به همین دلیل همیشه این نگرانی وجود دارد که سارقین دزدگیر را غیرفعال کنند. برای این منظور راهکارهای زیادی مانند خرید دزدگیر با امنیت بالا، مخفی کردن پنل اصلی، استفاده از تمپر، جلوگیری از قطع کردن سیم دزدگیر، جلوگیری از اختلال رادیویی، کدهای امنیتی خاص و استفاده از برق اضطراری وجود دارد.

تعمیر درب ریموتی پارکینگ و خرید سرویس جک پارکینگ برای تعمیر درب پارکینگ هم از روش‌های هستند که می‌توانند به ایجاد امنیت بیشتر در ساختمان کمک کنند. در این مقاله به طور کامل روش‌های غیرفعال کردن دزدگیر و همچنین راه‌های جلوگیری از خاموش کردن دزدگیر توسط سارقین را برای شما شرح داده‌ایم. 

Rate this post

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.