جک یال چیست؟

جک یال چیست

مقدمه
اغلب ساختمان های تجاری و مسکونی از جک درب پارکینگ برای باز و بسته کردن درب به صورت خودکار بهره می گیرند. این جک ها مزایا و معایب خود را داشته و کارکردهای متفاوتی دارند. در پاسخ به سوال جک یال چیست، می توان این جک را یکی از جک های درب پارکینگ در نظر گرفت که با نوع خارجی خود قابلیت رقابت دارد. این جک با تمامی مزایای خود مقرون به صرفه بوده و به راحتی قابل تهیه و در دسترس است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پاسخ به جک یال چیست تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

انواع جک پارکینگی چیست

انواع جک پارکینگی چیست؟

جک درب پارکینگ را بر حسب کارکرد به انواع زیر طبقه بندی می کنند:

جک پارکینگ الکترومکانیکی:

این جک ها با گیربکس و قدرت برق باز و بسته می شوند. اغلب از این جک در ساختمان های اداری و مسکونی کم واحد استفاده می شود. جک یال از انواع جک های الکترومکانیکی است که به صرفه هستند اما استهلاک بالایی دارند.

جک پارکینگ هیدرولیکی:

اگرچه جک هیدرولیکی ظاهری شبیه به جک های الکترومکانیکی دارند اما کارکرد آنها متفاوت است. در محفظه این جک ها استوانه ای وجود دارد که درون آن مملو از روغن بوده و به آن نیرو وارد می کند. فشار روغن سبب حرکت پیستون داخل استوانه بزرگ می شود. بر خلاف جک الکترومکانیک از جک هیدرولیک در مجتمع های پر تردد استفاده می شود. قیمت این جک ها نیز در مقایسه با جک های الکترومکانیک بیشتر است.

جک یال چیست؟

جک یال از انواع جک های الکترومکانیک هستند که در داخل ایران تولید شده و بسیار مقرون به صرفه هستند. جک های یال در دو نوع x1 وx2 تولید شده و هرکدام ویژگی های متفاوتی دارند.انواع جک یال را می توان مطابق زیر دسته بندی کرد:

جک یال x1:

جک یال x1 در باز کردن درب های دو لنگه با عرض 4 متر کاربرد دارد. شفت این جک 45 سانتیمتر بوده و قدرت این موتور 220 ولت است.

جک یال x2:

جک یال x2 نوع دیگری از جک الکترومکانیکی است که با قدرت 220 ولت کار می کند. این جک نسبت به نوع x2 ضد آب، ضد زنگ و ضد گرد و غبار است. این جکها در مدت 17 ثانیه باز و بسته می شود، اما از محدودیت های این درب می توان به محدودیت در تعداد باز و بسته شدن اشاره کرد. این درب در یک ساعت تنها 10 بار می تواند باز و بسته شود. طول شفت این جک ها 30 سانتیمتری است و برای درب های دو لنگه مناسب هستند. جک یال قادر است دربی به وزن 350 کیلوگرم را جابجا کند.

مزایای جک یال چیست

مزایای جک یال چیست؟

جک یال از جمله جک های پارکینگی ساخت داخل کشور است که با انواع خارجی خود قابلیت رقابت دارد. با وجود تمامی مزایا، این درب نیز مانند تمامی جک های پارکینگی به سرویس و نگهداری نیاز دارد. گروه فنی و مهندسی مهرسام از بهترین شرکت هایی است که با بکارگیری تکنسین هایی مجرب و کارآزموده قادر است تا در کوتاهترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت، انواع جک های درب پارکینگ را سرویس و نگهداری نمایند. نصب جک و سرویس جک درب پارکینگ از خدمات شرکت گروه فنی و مهندسی مهرسام است. از مزایای جک یال می توان به موارد زیر اشاره کرد:
مقاومت بالا و مقابله با فشاری که در جهت مخالف به درب وارد می شود از مزایای این درب بوده و این درب را از قفل برقی بی نیاز خواهد کرد.
اغلب از جک یال در مناطق کم تردد استفاده می شود و این جک در هر ساعت تنها می تواند 10 بار باز و بسته شود.
قیمت جک یال در مقایسه با انواع خارجی خود بسیار مناسب تر و مقرون به صرفه تر است.
ضمانت 2 ساله و 10 سال خدمات بعد از فروش از خدماتی است که سازندگان جک یال به کاربران خود ارائه می دهند.
برای باز و بسته کردن درب های دولنگه بین 3 تا 4 متر که هر لنگه وزنی در حدود 300 تا 400 کیلوگرم دارند مناسب هستند.
در زمان قطع برق می توان با استفاده از خلاص کن، این جک را متوقف کرده و درب پارکینگ را باز و بسته نمود.
جک یال بازو محرکه ای دارد که بطور مستمر و بدون خراب شدن کار می کند.
اغلب جنس جک یال از آلومینیوم و از پوشش رنگی پلی استر است.
به منظور باز و بسته شدن درب می توان از دو سرعت اولیه و ثانویه در جک یال استفاده کرده و سرعت باز و بسته شدن را مدیریت نمود.

نحوه کارکرد جک یال چگونه است

نحوه کارکرد جک یال چگونه است؟

جک الکترومکانیکی یال با بهره گیری از برق و انتقال قدرت از طریق گیربکس عمل باز و بسته شدن درب پارکینگ را انجام می دهد. مواد اولیه مورد استفاده در این جک پارکینگی ساخت داخل بسیار باکیفیت است و می توان از این جک در هر شرایط آب و هوایی و هر منطقه ای استفاده کرد. مغزی های برنجی، طراحی آپدیت و مدار فرمانی هوشمند تماما از ویژگی های جک یال هستند که استفاده از این جک را در مقایسه با مشابه خارجی خود پرکاربرد کرده است.
جک سال نیز نظیر تمامی اجزا الکتریکی و مکانیکی به سرویس، تعمیر و نگهداری نیاز خواهد داشت. یکی از بهترین شرکت ها در زمینه نصب و سرویس این درب ها گروه فنی و مهندسی مهرسام است. این گروه علاوه بر نصب جک پارکینگ در نصب دزدگیر ساختمان و تعمیر درب ریموتی پارکینگ فعالیت می کند.

نتیجه گیری
به منظور باز و بسته کردن درهای پارکینگ می توان از جک های الکترومکانیکی و هیدرولیکی استفاده کرد که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند. یکی از انواع دربهای الکترومکانیکی که مشابه انواع خارجی خود بوده و مزایای زیادی دارد جک بالاست. این جک برای درب های پارکینگ مناطق مسکونی کم تردد مورد استفاده قرار می گیرد و قادر است تا دربهای دو لنگه با وزن هر درب حدود 400 کیلوگرم را به راحتی جابجا کند.

Rate this post

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.