درباره تکنولوژی BLC دوربین مداربسته بیشتر بدانید

تکنولوژی BLC دوربین مداربسته

دوربین مداربسته از تجهیزاتی کاربردی است که به منظور حفظ امنیت از طریق نظارت کامل بر محیط به کار می رود. این تجهیزات در محیط های مختلف برای کنترل و یا نظارت از راه دور مورد استفاده قرار می گیرند. به منظور دستیابی به تصویری واضح و مشخص و رفع مشکلاتی مانند اختلاف شدت نور در یک نقطه، تکنولوژی ها و قابلیت های متفاوتی در این تجهیزات استفاده می شوند. یکی از این فناوری ها، BLC است. این تکنولوژی وضوح تصویر را در محیط هایی که تغییرات شدت نور بسیار بالا است، حفظ می کند. BLC تصاویر قرار گرفته در محیط پر نور تر را به حالت اشباع و سفید رنگ تغییر داده و تصویر قسمت های کم نورتر را واضح کرده و کیفیت تصویر را این چنین ارتقا می دهد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تکنولوژی BLC تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

قابلیت های تکنولوژی BLC

تکنولوژی BLC دوربین مداربسته چیست؟

تکنولوژی BLC مخفف Back Light Compensation به مفهوم جبران کننده نور پس زمینه است. این تکنولوژی، در شرایط نامتعادل بودن شدت نور، نور پس زمینه تصویر را متعادل می سازد. اگر نور محیط و پس زمینه به شدت زیاد یا به شدت کم شود، تکنولوژی BLC نور را متعادل کرده و سبب وضوح تصاویر ثبت شده می شود. اغلب دوربین های مداربسته IP دار و یا حتی دوربین های آنالوگی که به تازگی ساخته شده اند، این قابلیت را دارند.

تکنولوژی BLC چه قابلیت هایی به دوربین مداربسته می دهد

تکنولوژی BLC قابلیت های زیادی برای دوربین مداربسته فراهم می آورد. برخی از این قابلیت ها عبارتند از:
زمانیکه سارقین با هدف کور شدن دید و از دست رفتن قابلیت نظارت، از لیزر استفاده می کنند، دوربین با قابلیت BLC نور محیط را متعادل ساخته و همچنان تصاویر واضحی از محیط از جمله سارقین ثبت می کند.
دوربین BLC دار، تصاویر محیط کم نور تر را واضح تر و باکیفیت تر کرده و تصاویر محیط پرنورتر را به حالت اشباع یا سفید و کدر تغییر حالت می دهد.
به منظور فهم هرچه بهتر این قابلیت تصور کنید که دوربین مداربسته داخل ساختمان، درون راهرو و مقابل درب ورودی نصب شده است. زمانیکه درب ورودی باز می شود و فردی وارد می شود، نور زیادی در فضای بیرونی خانه و پشت فرد قرار خواهد داشت، در صورت نبود تکنولوژی BLC تصاویر ایجاد شده کدر و بی کیفیت خواهند بود، اما تکنولوژی BLC سبب می گردد تا تصویر فرد که در محیطی کم نور تر قرار گرفته واضح و باکیفیت و تصاویر پشت فرد که در محیطی پر نور قرار گرفته کدر و متمایل به حالت سفید باشد. برندهای مختلفی از دوربین این قابلیت را دارند، یکی از این برندها دوربین داهوا است. قیمت دوربین مداربسته dahua با توجه به قابلیت های آن نظیر داشتن تکنولوژی BLC، WDR، قابلیت دید در شب و … متفاوت خواهد بود. افراد برای خرید این دوربین می توانند از فروشگاه اینترنتی مهرسام ایمن دوربین مورد نظر خود را با بهترین قیمت، بالاترین کیفیت و در کوتاهترین زمان ممکن خریداری نمایند.
توصیه می گردد تا افرادی که قصد نصب سیستم نظارت تصویری CCTV را دارند، پکیج کامل دوربین مداربسته داهوا را خریداری نمایند تا از تخفیفات بر قیمت دستگاه دوربین مداربسته داهوا استفاده کنند. لازم به ذکر است که هرچه قابلیت های دوربین داهوا بیشتر باشد، این دوربین قیمت بالاتری خواهد داشت، به این ترتیب قیمت دوربین مداربسته دید در شب داهوا در مقایسه با مدل هایی که قابلیت دید در شب یا BLC راندارند قیمت بالاتری خواهند داشت.

 

کاربرد قابلیت BLC دوربین مداربسته

 

تکنولوژی BLC در دوربین مداربسته چگونه عمل می کند

تکنولوژی BLC دوربین مداربسته در فضاهایی با اختلاف سطح نوربالا به کار می آید. این تکنولوژی محیط کم نور تر را به عنوان مرجع در نظر گرفته و کیفیت تصاویر خروجی را برحسب آن تنظیم می کند. BLC نظیر هر فناوری دیگری محدودیت ها و نقاط ضعفی خواهد داشت. یکی از محدودیت ها آن است که در محیط بسیار پر نور، تصویر کاملا اشباع شده و تصویر به صورت سفید تبدیل می گردد.
تکنولوژی BLC روشنایی بیش از اندازه را خنثی می کند. این تکنولوژی، تصاویر محیط بیرونی و پرنورتر را سفید کرده و تصویر واضحی از بیرون ارائه نمی دهد، اما تصویری که در محیط کم نور تر قرار گرفته را واضح تر کرده و آن را با تمامی جزئیات نمایش می دهد.

تکنولوژی BLC دوربین مداربسته

کاربرد قابلیت BLC دوربین مداربسته

اغلب این تکنولوژی در محیط هایی با شدت نور متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی از فناوری BLC استفاده می شود که تصویر پس زمینه با جزئیات آن برای تیم نظارتی اهمیت چندانی نداشته و تیم نظارتی بر روی تصاویر داخلی با نور کمتر متمرکز باشند. لازم به ذکر است که اگر برای تیم نظارتی تصاویر در هر دو سطح یعنی هم محیط پر نور و هم محیط کم نور حائز اهمیت باشد توصیه می گردد تا تکنولوژی WDR در دوربین مداربسته مورد استفاده قرار گیرد تا اختلاف سطوح نوری به تعادل رسیده و هیچ تصویری از محیط ناواضح و بی کیفیت نباشد.

Rate this post

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.