معرفی انواع دزد‌گیر اماکن

انواع دزد‌گیر اماکن 

انواع دزدگیر اماکن Types of burglar alarms با تنوع بالا و تکنولوژی‌های مختلف تولید می‌شوند. نصب دزد‌گیر ساختمان یک راه‌حل مناسب برای افزایش امنیت در ساختمان‌های مسکونی و تجاری است. با نصب سنسورها و تجهیزاتی که ورود غیرمجاز و دسترسی غیرمجاز به داخل ساختمان را تشخیص می‌دهند، می‌توانند در صورت وجود هر گونه تلاش برای ورود غیرمجاز به داخل ساختمان هشدار‌های لازم را ارسال کنند و با استفاده از قابلیت‌های مختلف این دزد‌گیر ها به سرعت با نگهبان، پلیس یا همسایگان تماس می‌گیرند.

دزد‌گیر امکان با روش‌کردن چراغ‌های فلش و ایجاد صدای بلند آژیر باعث فرار سارقان می‌شود. 

کلیه سنسورها و تجهیزات تشخیص ورود غیرمجاز به پنل مرکزی دزدگیر یا سانترال مرکزی متصل هستند.‌ از دیگر اجزای دزدگیرها می‌توان به باطری (یوپی‌اس)، منبع تغذیه پنل مرکزی، انواع چشمی دزدگیر، انواع مگنت، انواع شوک سنسور، سنسورهای حساس به لرزش و کوبش اشاره کرد. در این جا لازم است به این نکته مهم اشاره کنیم که دزد‌گیرهای نسل جدید با مالکین خود ارتباط دو طرفه دارند و علاوه بر هشدار دادن از قابلیت فرمان‌پذیری هم برخوردار هستند. در این مقاله به بررسی انواع دزد‌گیر پرداخته‌ایم. 

با توجه به افزایش سرقت‌ها در جامعه امروزی بازار فروش دزد‌گیر منازل، دزدگیر شرکت و دزدگیر اماکن تجاری افزایش چشمگیری داشته است. از انواع دزدگیر اماکن می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

انواع دزد‌گیر اماکن 

قدیمی‌ترین و ساده‌ترین نوع دزدگیر است که تنها آژیر به صدا در می‌آید و هیچ‌گونه آلارم و هشدار راه دور ارسال نمی‌کند. آژیر این نوع دزد‌گیر را سارقان به راحتی می‌توانند از کار بیندازند. به همین دلیل امنیت بسیار پایینی دارد. 

در این نوع دزد‌گیر علاوه بر این که آژیر آن به صدا در می‌آید برای فراری دادن سارقین هشدار محلی هم دارد و با شماره تلفن‌های ذخیره شده در تلفن‌کننده خط ثابت اقدام به تماس می کند. سارقین به راحتی می‌توانند خط تلفن این نوع دزد‌گیر را قطع کنند و به دلیل قیمت ارزانی که دارد در بسیاری از اماکن و منازل استفاده می‌شود. 

از به روزترین و جدیدترین سیستم‌های امنیتی است. در زمان اعلام خطر این نوع دزد‌گیر با سیم‌کارتی که درون آن وجود دارد با شماره‌های ثبت شده در حافظه دستگاه تماس می‌گیرد یا SMS  ارسال می‌کند. 

همان‌طور که از نام این نوع دزد‌گیر مشخص است بین پنل مرکزی و سنسورها ارتباط وایرلس یا بدون سیم است. نصب دزد‌گیر ساختمان بی‌سیم به سهولت انجام می‌شود و این به دلیل چشمی‌های بی‌سیم است که در آن وجود دارد. در این نوع دزد‌گیر بعد از این که سوژه به محل مورد‌نظر وارد شد از چشمی به دزد‌گیر پالس‌های تحریک ارسال می‌شود و فرمان آلارم و شماره‌گیری اضطراری صادر خواهد شد. سنسورهای این نمونه دزدگیر از باتری تغذیه می‌کنند و با کنترل پنل از طریق سیگنال‌های رادیویی ارتباط برقرار خواهند کرد. این نوع دزد‌گیر در دو نوع با فرکانس کاری 433 مگاهرتز و 315 مگاهرتز وجود دارد. 

در این رابطه بخوانید: آموزش خاموش کردن دزدگیر منزل

این نمونه دزدگیر نسبت به دیگر دزد‌گیرها قیمت بیشتری دارد. از مزایا استفاده از دزد‌گیر اماکن بی‌سیم می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • کنترل دزدگیر از راه دور با گوشی 
  • امکانات امنیتی بالا 
  • بعد از نقل مکان قابلیت نصب و توسعه آن در مکان جدید وجود دارد.
  • کاهش هزینه‌های خرید سیم و اجرت سیم‌کشی 
  • شیک بودن 
  • تمیزی کار نصب 

از معایب آین نوع دزد‌گیر می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • اختلال در عملکرد به دلیل مشکلات مخابراتی و نویزهای محیطی 
  • احتمال خاموش شدن چشم بی‌سیم هنگام نبودن ساکنین 
  • باتری بیشتری در محیط‌های پرتردد مصرف می‌کند.
  • محدودیت‌های بی‌سیم

کاربران با این نوع دزد‌گیر می‌توانند از راه دور مجتمع را مدیریت و مانیتوزینگ کنند. از این نوع دزد‌گیر برای تجمیع با سیستم‌های هوشمند ساختمانی استفاده می‌شود و در سازمان‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که توسط افراد غیرمجاز آلارم یا سنسور تحریک شود از طریق سایت امنیتی یا ایمیل گزارش دقیق رخدادها به اطلاع مامورین کنترل می‌رسد. در این صورت با تخصیص آی پی مجزا کلیه تجهیزات کنترل می‌شوند. 

در کنار انواع دزد‌گیر می‌توانید پکیج کامل دوربین مداربسته داهوا را بخرید تا امنیت بیشتری در سازمان و شرکت خود ایجاد کنید. از تولید‌کنندگان دزد‌گیر اماکن تحت شبکه و تجهیزات حفاظتی می‌توان به برند پارادوکس اشاره کرد. انواع دزد‌گیر در برندهای مختلفی مانند فایو، فایروال و کلاسیک وجود دارند. در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که این سه برند نامبرده فاقد تجهیزات تحت شبکه هستند.

انواع دزد‌گیر اماکن 

سخن پایانی 

امروزه تجهیزات امنیتی زیادی برای ایجاد امنیت در ساختمان‌های مختلف استفاده می‌شود که یکی از این تجهیزات انواع دزد‌گیر اماکن است. کلیه دزد‌گیرها به پنل مرکزی یا سانترال مرکزی متصل هستند. انواع چشمی دزد‌گیر، منبع تغذیه پنل مرکزی، باتری، انواع مگنت، سنسورهای حساس به لرزش، انواع شوک سنسور و منبع تغذیه پنل مرکزی از اجزای انواع دزد‌گیر هستند. 

دزدگیراماکن آژیری، دزد‌گیر اماکن با سیستم آلارم از طریق خط تلفن ثابت، دزد‌گیر اماکن سیم‌کارتی و دزد‌گیر اماکن بی‌سیم از انواع دزد‌گیر محسوب می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. شما می‌توانید پکیچ کامل دوربین مداربسته داهوا را بخرید و همراه با دزد‌گیر در سازمان و شرکت خود نصب کنید و امنیت محیط‌کاری خود را افزایش دهید. سرویس جک درب پارکینگ یکی از اجزای لازم برای نصب و تعمیر درب پارکینگ است که نقش مهمی در امنیت ساختمان دارد. در این مقاله ما انواع دزدگیر ساختمان را برای شما شرح داده‌ایم تا بتوانید، بهترین دزد‌گیر را بخرید. 

Rate this post

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.