آموزش روش های تنظیم جک درب پارکینگ

تنظیم جک درب پارکینگ

بیرون آمدن از اتومبیل در هوای سرد و گرم به منظور باز و بسته کردن درب پارکینگ یکی از مشکلات افراد است، البته استفاده از جک درب پارکینگ این معضل را حل کرده و دیگر نیاز به باز و بسته کردن درب های سنگین پارکینگ نیست. با توجه به مزایای این تجهیز، امروزه اغلب ساکنین ساختمان ها خرید پکیج جک درب پارکینگ را مقرون به صرفه دانسته و پس از خرید با بهره گیری از متخصصین مربوطه تنظیم جک درب پارکینگ و سرویس جک درب پارکینگ را انجام می دهند. به منظور کسب اطلاعات لازم در خصوص تنظیم جک درب پارکینگ و نکات آن تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

جک بازویی قابلیت نصب بر درب های تک لنگه و دو لنگه را داشته و در صورتی که تنظیم جک درب پارکینگ به درستی انجام شده باشد با استفاده از فشار این جک ها و فرماندهی ریموت کنترل، باز و بسته شدن درب به طور خودکار انجام می پذیرد. اجزای پکیج مورد استفاده در کنترل خودکار درب پارکینگ عبارتند از:

  • جک بازویی: جهت باز و بسته شدن خودکار درب پارکینگ، لازم است تا نیروی الکتریکی به مکانیکی یا هیدرولیکی تبدیل شود، وظیفه تبدیل این نیرو بر عهده جک بازویی است.
  • ریموت کنترل: به منظور ارتباط کاربر با مرکز فرمان تعبیه شده در جک بازویی از ریموت استفاده می شود.
  • چشمی: چشمی جزیی از پکیج بازویی درب پارکینگ است که در صورت تشخیص مانع یا عابر از باز و بسته شدن درب ممانعت کرده و از این طریق از آسیب  به افراد و اتومبیل جلوگیری می کند. 
  • مرکز فرمان: مرکز فرمان قرار گرفته در جک بازویی، ارتباط میان ریموت و جک را برقرار کرده و باز و بسته شدن درب پارکینگ را کنترل می کند.
  • فلاشر: یکی از اجزایی است که پیام حاصل از مرکز فرمان را با چشمک زدن خود نشان می دهد.

در تنظیم جک درب پارکینگ، با توجه به نوع جک فاصله لولای درب نسبت به جک می بایست کمتر باشد و اگر جک با لوله فاصله داشته باشد، درب ب طور کامل بسته نخواهد شد. تنظیم جک درب پارکینگ اهمیت زیادی داشته و از نیمه باز ماندن درب در هنگام بسته شدن یا کامل باز نشدن درب پارکینگ جلوگیری کرده و سرعت باز و بسته شدن درب پارکینگ را نیز افزایش می دهد. به منظور تنظیم جک درب می توان از روش های زیر استفاده کرد:

  • استفاده از دکمه زمان یا time در مدار فرمان، به منظور تنظیم کافی است چند ثانیه این دکمه را پایین نگه دارید تا نشانگر مدار فرمان شروع به چشمک زدن کند. این دکمه در مدار فرمان اولین دکمه از سمت چپ و پایین است. در ادامه دکمه D روی ریموت را زده تا تایمر شروع به ضبط کند و پس از اتمام زمان مورد نظر دوباره دکمه D را بزنید تا زمان باز و بسته شدن درب ثبت گردد. فاصله زمانی بین اولین فشار دکمه D تا دومین فشار بر دکمه D زمان سیستم جهت باز و بسته شدن درب است.
  • برد جک پارکینگ نیز از مهمترین اجزا جک درب پارکینگ است که بر اساس ولتاژ روش های مختلفی جهت تنظیم آن وجود دارد. اگر برد جک 220 ولت باشد و برد جک دیجیتالی جدید باشد، اغلب به صورت خودکار زمانی را جهت باز و بسته شدن مورد نظر قرار می دهد برای مثال درب به طور پیش فرض چند ثانیه بع از عبور از سنسور بسته می شود و یا اگر از جلوی چشمی چیزی عبور کند، بطور خودکار بعد از چند ثانیه درب پارکینگ بسته می شود. اگر برد جک 220 ولت و برد جک قدیمی باشد، زمان لازم برای باز و بسته شدن درب پارکینگ قابل تنظیم است. 
  • با استفاده از پیچ تنظیم بالای جک می توان به تنظیم جک پرداخت. یکی از پیچ ها در سرعت باز و بسته شدن درب و دیگری در مدت زمان توقف درب برای باز و بسته شدن کاربرد دارند.
تنظیم جک درب پارکینگ

در سالیان اخیر با توجه به مزایای جک درب پارکینگ استفاده از آن ها گسترش یافته است، برخی از مزایای این جک ها عبارتند از:

  • راحتی و آسایش حاصل از استفاده از این درب ها: کاربران درب های خودکار دیگر نیازی به پیاده شدن از خودرو جهت باز و بسته کردن درب پارکینگ و جابجایی درب های فلزی و سنگین ندارند.
  • بالا رفتن امنیت: با تنظیم جک درب پارکینگ می توان از بسته شدن درب، حتی در صورت فراموشی استفاده از ریموت کنترل مطمئن بود.

جهت انتخاب و تنظیم جک درب پارکینگ مواردی چون میزان تردد و نوع درب پارکینگ اهمیت دارد. می توان کلیه جک های بازویی را به دو دسته الکترومکانیکی و هیدرولیکی تقسیم کرد. 

  • جک الکترومکانیک: جک الکترومکانیکی که مخصوص مکان هایی با تردد متوسط رو به پایین است  از دو جز اصلی گیربکس و چرخ دنده تشکیل شده است. این جک ها در فصول بسیار گرم یا بسیار سرد به درستی کار نمی کنند و در عملکرد آن ها اختلال ایجاد می شود. این جک ها با دو ولتاژ 220 و 240 وات موجود هستند.
  • جک هیدرولیکی: برخلاف جک های الکترومکانیک از جک های هیدرولیکی در محیط های شلوغ و پرتردد استفاده می شود. روغن کاری این جک ها بسیار حائز اهمیت است و در مقایسه با جک های الکترومکانیکی قیمت بالاتری دارند.

بر حسب ارتفاع و وزن درب های پارکینگ می توان جک های الکترومکانیکی و هیدرولیکی را به دو نوع بازو کوتاه و بازو بلند نیز تقسیم بندی کرد.

  • بازو کوتاه: اگر ارتفاع و وزن درب کم باشد از جک بازو کوتاه استفاده می شود. 
  • بازو بلند: اگر ارتفاع درب زیاد، 3 متر به بالا و وزن درب زیاد باشد، 450 کیلوگرم به بالا، لازم است از جک بازو بلند استفاده شود. 

در نصب جک درب پارکینگ، تنظیم جک درب پارکینگ، زاویه دهی و … اهمیت دارد. در صورتی که تنظیم جک درب پارکینگ به درستی انجام نشود، سرعت بازو بسته شدن درب متفاوت بوده و اگر زاویه دهی درب به درستی انجام نشود، درب با شتاب باز و بسته شده و به چهارچوب درب ها برخورد می کند.

ابتدا باکسی به اندازه کوچک حدود 20*20 در دیوارهای کنار هر دو درب ایجاد می گردد تا بیس عقب درب در آن قرار گرفته و جوشکاری شوند. در صورتی که درب پارکینگ دو لنگه باشد در هر دو سمت درب باکس تعبیه می شود. از هر بازو، 3 سیم وارد جعبه فرمان می شود، همچنین کابلی 3*1 از هر بازو وارد جعبه فرمان می شود. از قطعه فلاشر کابلی 2*1 وارد جعبه فرمان می شود، همچنین برای هر دو چشمی در درب دو لنگه که در فاصله 50 سانتی متری از سطح زمین قرار می گیرند، کابلی 2*1 برای جعبه مدار فرمان کشیده می شود. از طریق سیم کشی اصلی ساختمان کابلی جهت تامین برق 220 ولت به منظور تغذیه برد جعبه فرمان کشیده می شود.

 در تنظیم جک درب پارکینگ توجه به نکات زیر اهمیت دارد:

  • بازوها می بایست بر محکم ترین قسمت درب یا به اصطلاح کلاف درب نصب شوند. 
  • آماده سازی دیوارهای کنار درب: لازم است پلیت هایی جهت نصب پایه عقب جک بر دیوار تعبیه شود. 
  • جهت زیرسازی پایه عقب جک از ناودانی یا نبشی به ضخامت 1 سانتی متر استفاده شود.
  • پایه عقب در فاصله 14 سانتی متری لولا بر پلیت جوش داده می شود و جک را با استفاده از پین عقب بر درب سوار می کنند. 

متقاضیان استفاده از جک درب پارکینگ می توانند جهت تنظیم از گروه فنی و مهندسی مهرسام بهره گرفته و حتی در صورت نیاز به تعمیر از خدمات این گروه در خصوص تعمیر درب ریموتی پارکینگ، سرویس جک درب پارکینگ، نصب دزدگیر ساختمان،  تعمیر جک درب پارکینگ تهران شبانه روزی و … با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید جک درب پارکینگ

تنظیم جک درب پارکینگ

نتیجه گیری

تنظیم جک درب پارکینگ جهت عملکرد بهینه درب اهمیت دارد. به درستی باز و بسته نشدن درب و یا سرعت کم یا زیاد  باز و بسته شدن درب به تنظیم جک درب پارکینگ بستگی دارد. در فرایند نصب جک درب پارکینگ نیاز به جوشکاری، سیم کشی و کابل کشی و تا حدودی آهنگری خواهد بود. جهت خریدی مطمئن و تهیه پکیج جک درب پارکینگ با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می توان از فروشگاه اینترنتی مهرسام ایمن گستر جنوب خرید اینترنتی را انجام داده و در کوتاهترین زمان ممکن محصول مورد نظر خود را دریافت نمود.

Rate this post

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.